در حال بارگذاری ...

دومین همایش آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان‌ها پایان یافت

اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم در همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها حضور پیدا کرد.

به گزارش تئاتر قم، چهارشنبه ۸ آذر ماه ۹۶ در دومین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان ها نشست تخصصی روسای انجمن‌ها با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، اتابک نادری مدیر امور استان ها، ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و علی عبدالعلی زاده سردبیر سایت تخصصی ایران تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم نیز با حضور در این نشست به ارائه برنامه های تئاتر استان قم پرداخت.

نوبخت در پایان نشست ضمن تسلیت فقدان مجید واحدی زاده به جامعه هنری، به طور اجمالی به اتفاقات و فعالیت های یکساله انجمن هنرهای نمایشی استان پرداخت. وی به افتتاح تالار مرکزی با تلاش و پیگیری های مستمر از سوی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای نمایش مذهبی خورشید کاروان، تعامل و هم اندیشی با دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان قم، برگزاری نشست با دانشگاه حضرت معصومه (س)، ساخت پلاتوهای خصوصی در استان قم با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، تعامل با امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و به روز آمدی سالن های در اختیار انجمن اشاره کرد.

وی باشاره به مطلب یک سرپرست گروه در رسانه ها مبنی بر محدودیت اجرای تئاتر در قم گفت: هیچ محدودیتی برای اجرای نمایش در استان وجود ندارد حتی نمایش هایی در صحن نجمه خاتون و تئاترهای محیطی در اطراف حرم بدون هیچ مشکلی اجرا شده است.

دوشنبه ۶ آذرماه در دومین روز از برگزاری همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها که در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این نشست که با حضور رضا گوران، غلامرضا یاری و نیما حسن دخت هیئت انتخاب جشنواره تئاتر فجر با مدیریت پریسا مقتدی تشکیل شد، نمایش «باطل السحر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه­مردی از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم با حضور کارگردان این نمایش بررسی شد. شاهمردی در خصوص نمایش خود توضیحاتی ارائه داد و نقد و نظر هیئت انتخاب در خصوص اثر خود را جویا شد. «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» دومین نمایش برگزیده از استان قم، از سوی هیئت انتخاب به علت عدم حضور کارگردان نمایش، تجزیه و تحلیلی صورت نگرفت.

بر اساس جدول، استان قم در دومین همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها به همراه منتخبین استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان و منطقه آزاد قشم با هیئت انتخاب آثار دیدار و گفت‌وگو کردند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران