در حال بارگذاری ...

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در قم به تماشای نمایش آیینی «حنانه» نشست

ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به تماشای نمایش «حنانه»، از تولیدات تئاتر دینی استان قم نشست.

به گزارش تئاتر قم، این نمایش که به کارگردانی سید جواد طاهری در تالار شهر قم به اجرا رفته است از آثار بازتولیدی است که به بازنمایی شخصیت ارزشمند حضرت فاطمه (س) و پاره هایی از تاریخ اسلام پرداخته است.
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران پس از تماشای این نمایش و در دیدار با عوامل آن با ابراز خرسندی از تداوم تولید آثار دینی و استقبال هنرمندان از بازآفرینی از الگوهای معرفتی و شخصیت های مذهبی، تلاش در این حوزه را متبرک اما خطیر دانست.

شناخت دقیق زوایای انسانی و فراانسانی الگوهای دینی، بهره مندی از متون کیفی و فرهیختگی در تولید و اجرای این گونه آثار را از مهمترین ضرورت های این حوزه دانست.

بهداروند با اشاره به توانش فرهنگی مذهبی تمرکز یافته در شهرستان قم و دسترسی به منابع مدوّن تاریخ اسلام و تعدد موسسات، مجامع و مراکز فرهنگی مذهبی که در این حوزه ماموریت دارند، حمایت از ترویج تئاتر در راستای بهره مندی از ظرفیت های آن در بازتعریف الگوهای اسلامی و پاسخگویی به پرسش ها و تشکیک های ممکن را خواستار شد.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت کانون تئاتر دینی در ساختار اداره کل هنرهای نمایشی و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنوار های معتبری هم چون جشنواره بین المللی آیینی سنتی، جشنواره صاحبدلان و همایش های تئاتر دینی در استان ها، از حمایت مالی و معنوی اداره کل هنرهای نمایشی از تولید و اجرای عمومی این گونه ها نمایش خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تولید آثار کیفی زمینه ی تبلیغ و استقبال مخاطبان به ویژه دانش آموزان و خانواده ها فراهم شود.
در این دیدار نوبخت رییس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند عضو شواری ارزشیابی و نظارت نیز حضور داشتند.

 

نمایش «حنانه»ر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد جواد طاهری کاری از موسسه فرهنگی هنرهای نمایشی آرین از ۲۴ بهمن ماه تا یکم اسفند ماه در دوسانس ۱۸ و ۳۰ دقیقیه و ۲۰ در تالار مرکزی شهر روی صحنه رفت.

علی فرحناک، سید محمد حسینی، زهرا محمدباقری، مهدی رکنی، احمد شریفی، علی مقدم و تنی چند از هنرجویان قمی که به تازگی وارد عرصه هنر شدند نیز از نقش آفرینان این نمایش هستند.

تالار مرکزی شهر با ظرفیت 400 نفر واقع در خیابان خاکفرج، میدان نواب صفوی با نمایش مذهبی «خورشید کاروان» در مهر ماه افتتاح شد و هم اکنون با اجرای نمایش «حنانه» برای دومین بار شاهد نمایش مذهبی در این تالار هستیم.

نمایش «حنانه» با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و انجمن هنرهای نمایشی استان قم تولید و روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران