در حال بارگذاری ...

اجرای سه نمایش صحنه ای و خیابانی در 30 مدرسه متوسطه استان قم

رئیس اداره ی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از افتتاح طرح نمایشی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خبر دادند.

به گزارش تئاتر قم، زینب عوض پور رئیس اداره ی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با تئاتر قم از شروع طرحِ کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و فضاهای مجازی، با هدف توسعه سلامت و نشاط اجتماعی در سطح استان خبر داد.

وی بیان کرد: استانداری با هدف آموزشِ انتخاب دوست و هدایت استفاده از فضای مجازی، ویژه دانش آموزان و اولیاء اقدام به برگزاری این طرح کرده است. 

رئیس اداره ی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در واقع این مرحله ی دوم طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که شامل اجرای نمایش در مقاطع متوسطه اول و دوم، همچنین «سلام سینما» ویژه ی اکران فیلم در مدارس و مراکز فرهنگی و هنری می شود.

عوض پور در ادامه گفت: این طرح زیر نظر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و آموزش و پرورش استان قم با سه نمایش صحنه ای و خیابانی در 30 دبیرستان و هنرستان دخترانه و پسرانه مناطق 2 و3 آموزش و پرورش و در مقاطع متوسطه اول و دوم از ۶ تا ۱۷ اسفند ۹۶ اجرا خواهد شد.

اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی نیز در این گفتگو اظهار کرد: فراخوان طرح توسط انجمن هنرهای نمایشی استان در آبان ماه 96 منتشر و به هنرمندان اطلاع رسانی شد و تعداد 12 نمایشنامه به اداره فرهنگی و هنری اداره کل رسید و نهایتا ۳ نمایش «مروارید» «به من توجه کن» «پدر و پسران» برگزیده شد.

وی در ادامه گفت: نمایش «مروارید» کاری از گروه تئاتر طراوت با موضوع انتخاب دوست به نویسندگی سید حسین فدایی حسین و کارگردانی محمدرضا شاه مردی با بازی مهناز رودساز، فاطمه زارعی، مرضیه فتخانی و زهره کمیجانی در دبیرستان های دخترانه، مقطع متوسطه دوم از تاریخ 6 لغایت 10 اسفند ماه اجرا خواهد شد.

نوبخت ضمن اشاره به دو نمایش «به من توجه کن» و «پدر و پسران» با موضوع فضای مجازی و اینترنت افزود نمایش «به من توجه کن» کاری از گروه تئاتر سایه روشن به نویسندگی محمد جواد زرنوش و کارگردانی صمد آذرخش و محمد جواد زرنوش است. صمد آذرخش، جواد زرنوش و حامد عبدالله بازیگران این نمایش هستند. نوبخت در ادامه به نمایش «پدر و پسران» کاری از گروه تئاتر چاوش به نویسندگی و کارگردانی محمد حسن خوشرفتار و بازی شهاب نیازمند، امیر عباس خوش نژاد و میثم عابدینی اشاره کرد. رئیس انجمن هنرهای نمایشی در پایان گفت: این دو نمایش نیز در مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه از تاریخ 12 لغایت 17 اسفند اجرا خواهد شد.

طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی صبح امروز ۶ اسفند با حضور اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی در هنرستان دخترانه فدک با اجرای نمایش «مروارید» آغاز به کار کرد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران