در حال بارگذاری ...
در نشست شورای سیاست گذاری تئاتر استان

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم معرفی شد

در سومین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استانی که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری و اعضای شوراء برگزار شد اصغر نوبخت به عنوان دبیر بیستمین جشنواره تئاتر استانی منصوب شد.

به گزارش تئاتر قم، در آغاز این نشست حسینی کاشانی با قرائت شعر و گرامی داشت یاد شهیدِ مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر، از پاسداران هوافضای سپاه که ۱۹ فروردین ۹۷ در حمله نیروهای رژیم اشغالگر قدس به پایگاه تیفور سوریه به شهادت رسید گفت: وظیفه ما تلاش برای ارج نهادن به تمامی ارزش ها و آرمان های شهداء است به همین منظور، هنرمندان در این زمینه دست به تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه ایثار و شهادت بخصوص شهدای مدافع حرم بزنند و این موضوع می بایست در آثار بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم آشکار و مشهود باشد.

در ادامه این نشست که ظهرِ یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۹۷ در دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد حسینی کاشانی تصریح کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری و شعار سال، نمایشنامه هایی با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» در اولویت است.

رئیس شورای سیاستگذاری تئاتر با تاکید بر لزومِ همکاری انجمن هنرهای نمایشی گفت: هدفِ ما واگذاری فعالیت هر صنف هنری به اهالی آن است.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد در سال گذشته نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم با موفقیت و رضایت کامل هنرمندان استان قم برگزار شد اما بنده توقع بیشتری از اهالی نمایش دارم. توجه به سطح دانش و علمی بودن این رویداد هنری یکی از خواسته های رئیس شورای سیاستگذاری بود.

حسینی کاشانی با تعامل و همفکری دیگر اعضاء در این نشست، اصغر نوبخت را به عنوان دبیر بیستمین جشنواره تئاتر استانی منصوب کرد و بر لزوم همکاری با ایشان تاکید کرد وی در پایان گفت: بزودی فراخوان جشنواره منتشر خواهد شد.

شورای سیاست گذاری تئاتر استانی قم متشکل از: سید موسی حسینی کاشانی «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری»، حسن دلیر «رئیس امور هنری»، اصغر نوبخت «رئیس انجمن هنرهای نمایشی»، علی فرحناک «نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی»، ابوالفضل صادق «هیئت رئیسه انجمن»، سید محمد جواد طاهری، سید حسین فدای حسین، رضا آزاد «پیشکسوتان تئاتر» و مریم سادات صدرپور «مسئول دبیرخانه جشنواره» فعالیت خود را جهت برگزاری بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم از ابتدای فروردین ماه آغاز کرده است.

بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم با دبیری اصغر نوبخت در شهریور ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران