در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر اولین تجربه استان قم به کار خود پایان داد

با حضور اصغر نوبخت برترین های پنجمین جشنواره تئاتر اولین تجربه معرفی شدند.

به گزارش تئاتر قم، عصر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با برگزاری مراسم اختتامیه، پنجمین جشنواره تئاتر اولین تجربه به کار خود پایان داد. این مراسم از ساعت ۱۵ و با حضور کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری قم، اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، جمعی از اساتید و هنرمندان تئاتر قم و هنرجویان کارگاه اولین تجربه در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در ابتدا رئیس حوزه هنری قم در سخنانی کوتاه ضمن تبریک میلاد حضرت قائم(عج) و تشکر از حضور مهمانان و زحمات احمد سلیمانی که مدیریت این دوره را به عهده‌داشت، از هنرجویان کارگاه اولین تجربه خواست تا قدر فرصتی که در اختیارشان گذاشته‌شده را بدانند. هیچ وقت امروزشان را فراموش نکنند، همیشه هنرجو بمانند و برای ارتقاء روح و ذهن مردم تلاش کنند.

در ادامه رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سخنانی از بزرگان تئاتر قم نام برد که دوران باشکوه تئاتر قم را رقم زدند و ابراز امیدواری کرد تا هنرجویان این کارگاه با تلاش‌شان آینده تئاتر قم را رقم بزنند. وی تئاتر کشور را دچار رکود دانست و علت آن را فاصله گرفتن هنر تئاتر از مردم ذکر کرد.

اصغر نوبخت سخنران بعدی این مراسم از حوزه هنری که با تمام توان باعث رقم خوردن این اتفاق شد، تشکر کرد و از هنرجویان کارگاه اولین تجربه خواست تا با تلاش خود سعی‌کنند جایگزین خوبی برای نسل درخشان تئاتر قم که دچار خلاء شده‌است، باشند.

گفتنی است پنجمین جشنواره تئاتر هنرجویان کارگاه اولین تجربه از تاریخ  ۹ لغایت ۱۱ اردیبهشت ماه طی سه روز و با حضور 8 گروه نمایشی در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. پس از اتمام هر نمایش در جلسه نقد و بررسی اساتید به نقاط ضعف و قوت هر اثر پرداختند. نقد و بررسی آثار این جشنواره بر عهده علی فرحناک و علی ثقفی؛ نویسنده و کارگردان بود.

روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه نمایش‌های «سگ‌ها مادرت را خوردند» نوشته میثم فرهمندیان به کارگردانی فاطمه خلج، «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگلی» نوشته سید مجید میرحسینی به کارگردانی میلاد قره داغی، «عزازیل» نوشته مهرداد کورش‌نیا به کارگردانی سجاد بختیاری، «مهر گیاه» نوشته شارمین میمندی‌نژاد به کارگردانی مسعود عابدینی اجرا شد.

روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه نمایش‌های «اثر پرتوهای گاما روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» نوشته پل زیندل به کارگردانی حسین علایی، «سعید، سرباز، سعید» نوشته محمد اسکندرزاده به کارگردانی عباس جلالی‌پور، «آنالیز» نوشته عدالت فرزانه به کارگردانی علی صبوری و «درستکارترین قاتل دنیا» نوشته افشین هاشمی به کارگردانی محمدرضا پیغمبرزاده به روی صحنه رفت.

همچنین سه ورکشاپ با حضور محمد رضا آزاد، محسن حسن زاده و محمد عاقبتی از اساتید هنر تئاتر، در این جشنواره برگزار شد.

ابوالفضل بلغندر به نمایندگی از هیات داوران جشنواره بیانیه این هیات را قرائت کرد و معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف و تقدیر از آنها، بخش پایانی این مراسم بود.

کارگردانی:

نفر دوم: محمدرضا پیغمبری کارگردان نمایش «درستکارترین قاتل دنیا»

نفر سوم: سجاد بختیاری کارگردان نمایش «عزازیل»

در این بخش از مسعود عابدینی برای کارگردانی نمایش «مهر گیاه» تقدیر شد اما هیئت داوران برای نفر اول کارگردانی هیچ انتخابی نداشت. 

بازیگری مرد:

نفر اول: سجاد بختیاری‌زاده بازیگر نمایش «درستکارترین قاتل دنیا»

نفر دوم به صورت مشترک: علیرضا وفایی بازیگر نمایش «مهر گیاه» و میثم کامکار بازیگر نمایش «عزازیل»

نفر سوم: مهدی کاشی بازیگر نمایش «سعید، سرباز، سعید»

در این بخش از محمدرضا عموئی بازیگر نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» تقدیر شد.

بازیگری زن؛

نفر اول: سونیا شکاری بازیگر نمایش «اثر پرتوهای گاما روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه»

نفر دوم: نجمه دهقان بازیگر نمایش «عزازیل»

نفر سوم به صورت مشترک: زهرا قربانی بازیگر نمایش «اثر پرتوهای گاما روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» و شمیم احمدی بازیگر نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی»

طراحی صحنه؛

جایزه ویژه به میلاد قره داغی طراح صحنه نمایش «عاشقانه‌های دو باز مانده از یک جنایت جنگی» تعلق گرفت.  

موسیقی؛

جایزه ویژه به صالح دانش آهنگساز نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» تعلق گرفت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران