در حال بارگذاری ...

برای نخستین بار نمایش «خدا خوب است» در لبنان روی صحنه رفت

نمایش بدون کلام «خدا خوب است» از استان قم، برای اولین بار در کشور لبنان برای مردم شهر نبطیه روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر قم، محمدرضا شاه مردی در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی قم در لبنان، در گفت وگویی اظهار کرد: این نمایش یکی از برنامه های جنبی این هفته است که از ۱۸ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه در سالن نمایش مدرسه احمد صباح نبطیه به روی صحنه می رود.

وی درباره داستان نمایش مذکور گفت: این نمایش، روایتی بی کلام از دفاع مظلوم از حق خودش در برابر ستمگر است که در قالب فضای فرم محور، با یک روند داستانی جهان شمول و به عبارتی دیگر پرداختن به پدیده دفاع از حق و جنگ در برابر ظالم می باشد.

شاه مردی با بیان اینکه نمایش «خدا خوب است»، ویژه نمایش در هفته فرهنگی قم در کشور لبنان تولید شده است، تصریح کرد: این نمایش برای اولین بار در شهر نبطیه به روی صحنه می رود.

سرپرست گروه تئاتر طراوت با اشاره به اینکه تمرین این نمایش از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در خانه نمایش ماه در فرهنگسرای جوان شهر قم شروع شد، گفت: در این مدت حدود 50 جلسه تمرین مفید 5 ساعت با کمک استادانی نظیر سید حسین فدایی حسین و اصغر نوبخت انجام شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اینکه نمایشنامه مذکور بدون کلام برای مخاطبان عرب زبان در کشور لبنان به روی صحنه می رود، گفت: زبان هنر زبان گویایی  است که می تواند موجب نزدیکی بین ملت های مختلف شود و زمینه گفت وگو بین فرهنگ ها و ملل گوناگون را فراهم سازد.

وی در این زمینه اظهار کرد: تئاتر به عنوان یک کالای فرهنگی پیشرو و اثرگذار می تواند در خط مقدم این مساله گام بردارد و طبیعی است برای تاثیرگذاری و جذب مخاطبان بیشتر، مساله زبان و پرداختن به آن بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: هنرمندان باید تلاش و کوشش کنند با زبان های متعدد هنری مفاهیم عمیق ارزشی را نشر دهند و جهان را با ظرفیت ها و توانمندی های متعدد و متنوع اصحاب فرهنگ و هنر در جمهوری اسلامی ایران فراهم سازند.

گفتنی است کارگردانی و نویسندگی نمایش «خدا خوب است» به صورت مشترک توسط محمدرضا شاه مردی و احمد شریفی انجام شده است و بازیگران آن محمد کدخدازاده، محمدصادق مقدسیان و مرتضی مرتضوی راد هستند. مهناز رودساز طراحی لباس، احمد شریفی فرد طراحی صحنه و رحمان اسلامی آهنگسازی این نمایش را به عهده داشتند.




نظرات کاربران