در حال بارگذاری ...

«گامی در دوزخ، گامی در بهشت» در قم روی صحنه رفت

نمایش «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» به نویسندگی مصطفی کولیوندی و کارگردانی مرتضی جلالی از ۳۱ خردادماه ۹۷ در تالار شهید آوینی قم روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر قم، نمایش «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» کاری از گروه تئاتر امروز، به قلم مصطفی کولیوندی با مضمون و درون مایه مذهبی همچنین رگه های طنز و استفاده از لهجه محلی، داستان زندگی دو خانواده محروم جامعه است که در قم سکونت دارند و برای گذران زندگی خود به فکرهای نادرستی می‌افتند. عبدل و طاهره به عنوان زن و شوهر و عصمت در نقش دختر آنها یکی از خانواده‌های این نمایش است و همچنین عزیز و بهمن در نقش پدر و فرزند نیز در این نمایش حضور دارند.

داستان این نمایش بر این اساس است که صاحبخانه صندوقچه محتوی قرآن خطی از حضرت معصومه(س) از زمان بمباران در این خانه مخفی می‌کند و از آنها می‌خواهد که این صندوقچه را به او برسانند تا بفروشد و پولش را در اختیار آنها بگذارد تا صاحبخانه شوند.

سختی‌های زندگی و تنگی معیشت این خانواده به اندازه‌ای به آنها فشار می‌آورد که حاضر هستند از هر راه خلافی صاحب این خانه شوند ولی طاهره از این امر جلوگیری می‌کند و قرآن را به متصدیان حرم حضرت معصومه(س) تحویل می‌دهد تا در برابر حضرت معصومه(س) رو سیاه نباشد و به خوبی امانت‌داری کرده باشد.

از جمله ویژگی‌های‌ این نمایش استفاده از لهجه قمی است که به عنوان چاشنی شیرینی و طنز به آن اضافه شده است.

علی فرحناک، عطا منتظری، فرزانه خان محمدی، فاطیما رمضانی مقدم و فرحان فرحناک در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند و فاضل حائری یزدی طراح صحنه، حامد جلالی طراح گریم، مرتضی فرحناک طراح پوستر و مرتضی عقیقی مدیر تبلیغات این نمایش را بر عهده دارد.

نمایش برگزیده و برنده جوایز نویسندگی اول، کارگردانی اول، بازیگرى اول مرد و بازیگرى دوم زن در سیزدهمین جشنواره ملى تئاتر مهر کاشان، نمایش برگزیده و معرفى به جشنواره فجر و برنده جوایز بازیگرى اول مرد، بازیگرى دوم زن، نویسندگى دوم، کارگردانى سوم، تقدیر بازیگرى مرد، تقدیر طراحى پوستر و بروشور از نوزدهمین جشنواره تئاتر استانى قم و نمایش برگزیده و معرفى به جشنواره سراسرى تئاتر رضوى و برنده جوایز نویسندگى دوم، بازیگرى سوم مرد، دو تقدیر بازیگرى نوجوان، تقدیر بازیگرى زن و تقدیر کارگردانی در سومین جشنواره کریمه در کارنامه افتخارات این نمایش ثبت شده است.

نمایش «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» تا ۲۲ تیرماه ۹۷ ساعت ۱۹ در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد قم روی صحنه است.




نظرات کاربران