در حال بارگذاری ...

آیین رونمایی از پوستر نمایش «بگو حرام» برگزار شد

مراسم رونمایی از پوستر نمایش «بگو حرام» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی شب گذشته با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان قم برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، پوسترِ نمایش «بگو حرام» که منتخب شرکت در جشنواره ملی اهواز شده با طرحی متفاوت و زیبا از استاد هادی معزی شب گذشته و در حضور اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، عوامل و دست اندرکاران تولید اثر، همچنین جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر قم در کافه «است» رونمایی شد.

در این مراسم هنرمندانی نظیر مالک علیزاده، مرتضی اسدی، سید سعید میر صادقی، اسد فقیهی، محمد گودرزی، احسان صفری، محمد صادق زارع که همگی از فرهیختگان رشته هایی مانند نگارگری، گرافیک، مجسمه سازی، خوشنویسی، فلسفه و تئاتر هستند رونمایی شد.

نوبخت در ابتدای این مراسم با تجلیل از گروه تئاتر طراوت که همواره با پشتکار خود در همه عرصه ها موفق عمل کرده تاکید کرد: سپردن بخش های متعدد تئاتر نظیر نور، موسیقی، پوستر و ... به اهل فن و دغدغه مندِ آن، موجب شکوفایی و رشد این هنر در همه ابعاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این وظایف باید به عهده کسانی باشد که با تئاتر آشنا و با آن در ارتباط مستمر هستند.

نوبخت آثار استاد معزی را دارای روح و ناشی از علم و ارتباط مدام ایشان با اهل تئاتر دانست و همکاری ایشان با گروه تئاتر طراوت را مورد تقدیر و تجلیل قرار داد.

همچنین هادی معزی در ادامه این مراسم و پس از رونمایی از پوستر ضمن اشاره به نمادها و نشانه های موجود در این اثر تصریح کرد: اثری که از سوی طراح گرافیک تولید می شود نتیجه ساعت ها مطالعه و مشاهده و گفتگو و ثمره سالها تجربه است که به طور  امانت در دست گروه نمایشی ست و انتظار ارائه مناسب و با کیفیت آن می رود و متاسفانه در بسیاری موارد شاهد دست بردن در این امانت هستیم که جز توهین و ایجاد دلسردی در هنرمند، حاصل دیگری ندارد.

وی با تقدیر از گروه تئاتر طراوت ادامه داد: این همکاری صمیمانه ادامه دار خواهد بود چرا که هنرمندان گروه تئاتر طراوت برای هنر پوستر احترام و توجه زیادی قائل هستند.

محمدرضا شاه مردی کارگردان این نمایش نیز در پایان ابراز امیدواری کرد: روزی برسد ضرورت توجه به تخصصی کار کردن در حوزه تئاتر در فضای هنری قم مورد توجه همه اهالی این رشته باشد و همه دوشادوش هم به تقویت و رشد یکدیگر فکر کنیم و از آثار و نمایش های هم حمایت کنیم و با ارتباط بینارشته ای موثر با دیگر هنرمندان موجب رشد حداکثری کیفی وکمی در نمایش استان قم باشیم.

گفتنی ست نمایش «بگو حرام» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی و با بازی احمد شریفی فرد، مهناز رودساز، رحمان اسلامی، محمد کدخدازاده، مصباح مقصودی، مرضیه فتخانی، زهره کمیجانی و فاطمه خوش سخن روز پنجشنبه ۴ مردادماه ساعت 19 در مجتمع تالارهای امام رضا شهر اهواز و در قالب نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز به عنوان تنها نماینده استان قم به روی صحنه می رود.

عطاالله کوپال، قطب الدین صادقی و اصغر همت هیئت داوران این جشنواره هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران