در حال بارگذاری ...

«بگو حرام» از استان قم سه جایزه جشنواره ملی تئاتر اهواز را دریافت کرد

نمایش «بگو حرام» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی در جشنواره ملی تئاتر اهواز نامزد دریافت ۸ جایزه و برگزیده سه بخش طراحی لباس، موسیقی و بازیگری سوم زن شد.

به گزارش تئاتر قم، در نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز، 23 نمایش از ۱۴ استان سراسر کشور طی شش روز به رقابت پرداختند. نمایش «بگو حرام» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی و با بازی احمد شریفی فرد، مهناز رودساز، رحمان اسلامی، محمد کدخدازاده، مصباح مقصودی، مرضیه فتخانی، زهره کمیجانی و فاطمه خوش سخن با استقبال بی نظیر تماشاگران در سالن شماره 2 شهرک نفت اهواز و در قالب اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به روی صحنه رفت. دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و تعدادی از مهمانان خارجی از کشورهای عراق، کویت، قطر و عمان، همچنین برخی مقامات و مسئولین دیگر استان خوزستان از جمله مهمانان ویژه این اجرا بودند. دکتر عطا کوپال، دکتر قطب الدین صادقی و اصغر همت نیز از اعضای هیئت داوران این جشنواره بودند.

گفتنی ست آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز یک‌شنبه شب با حضور هنرمندان و جمعی از مسؤولان برگزار شد. محمد رضا شاه مردی در بخش های کارگردانی، نویسندگی و طراحی لباس، احمد شریفی و محمد کدخدا زاده در بخش بازیگری مرد، مهناز رودساز در بخش بازیگری زن، احمد شریفی در بخش طراحی صحنه و زهرا احسان پور در بخش موسیقی به عنوان ۸ کاندید شناخته و معرفی شدند.

در نهایت محمد رضا شاه مردی به عنوان برگزیده بخش طراحی لباس، زهرا احسان پور به عنوان برگزیده بخش موسیقی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مهناز رودساز به عنوان بازیگر سوم زن لوح تقدیر و جایزه خود را دریافت کردند.

به گفته ی کارگردان این اثر به علت استقبال تماشاگران استان خوزستان در آذر و دی ماه سال جاری در اهواز اجرای عموم خواهد داشت.

موضوع نمایش‌های نخستین جشنواره تئاتر اهواز، نفت بود و طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این جشنواره در سال آینده با موضوع آب و به‌صورت بین المللی برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران