در حال بارگذاری ...

«تراژدی تیر و تبر» در قم اجرا شد

«تراژدی تیر و تبر» به نویسندگی و کارگردانی شاهین سلطانی از ۹ مردادماه ۹۷ روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر قم، نمایش «تراژدی تیر و تبر» منتخب بخش مسابقه بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم در پلاتو ماه فرهنگسرای جوان هر روز از ساعت ۱۹ روی صحنه است.

نمایش «تیر و تبر» قصه ی چوبی است که از زمان درخت بودن تا تبدیل شدن به چوب دستِ نقالی یا همان منتشا واگویه می شود. منتشا صاحبی دارد که وی نقل امام رضا را توسط منتشا گفته و سر انجام روزی شاه خراسان صاحبش را شفا داده و خودِ منتشا نیز طیِ اتفاقی چوبِ دهلِ نقاره خانه می شود.

شایان سلطانی بازیگر این نمایش و محسن زرای سرپرست گروه فرم، علی شریفی مهر، علیرضا آقایی، محمدرضا زارع، سید یوسفعلی حسینی، امیر صادق زاده گروه فرم، مهدی حسین خانی هزاوه موسیقی، آتنا فارسیجانی طراح صحنه، امیر صادق زاده منشی صحنه، زهرا حسین آبادی طراح لباس از دیگر عوامل نمایش «تراژدی تیر و تبر» هستند.

شاهین سلطانی از سال1391 نویسندگی و کارگردانی را  در شهر قم آغاز کرده و تا بحال در جشنواره های استانی، شهر تهران، مقاومت خرمشهر، مهرکاشان، منطقه ای سوره ماه و ... حضور داشت و موفق به کسب چند جایزه شد.

کارگردان این نمایش گفت: امروزه در تئاتر پرداختن به مضامین مختلف نیازمند ابتکار در شیوه ی اجرایی و نوع پرداخت است به همین علت برایم جذابیت داشت که آرایه ی تشخیص در ادبیات را به صحنه ی تئاتر بکشانم و بتوانم ازطریق هنر دینی که در تئاتر این مرز و بوم ریشه دوانده است انسانیت را به تصویر بکشم.

گفتنی است نمایش «تراژدی تیر و تبر» از ۹ لغایت ۱۵ مردادماه ۹۷ ساعت ۱۹ در پلاتو ماه فرهنگسرای جوان روی صحنه است.




نظرات کاربران