در حال بارگذاری ...
با حضور آتش تقی پور و اصغر نوبخت

نمایش «آلاء» در قم افتتاح شد

نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی، با بازی مهری آل آقا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از یکم شهریور در پلاتو ماه فرهنگسرای جوان روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر قم، اجراهای نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی عصر اولین روز شهریور و با حضور آتش تقی پور بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون، اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، هادی معزی از طراحان مطرح گرافیک کشور، ابوالفضل صادق عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی قم، مریم سادات صدرپور مسئول دبیرخانه بیستمین جشنواره استانی تئاتر قم و محبوبه حقیقت­خواه مدیر کانون حمایت از بیماران هموفیلی، همچنین جمعی از بازیگران پیشکسوت تئاتر، فعالان موسیقی و مردم علاقه مند به فرهنگ و هنر در خانه نمایش ماه آغاز شد.

آتش تقی پور در این مراسم با تجلیل از فعالیت های صورت گرفته در تئاتر قم تصریح کرد: تصور نمی کردم تئاتر قم تا این حد پیشرفت کرده باشد و در نقاط مختلف این شهر زیبا تئاتر روی صحنه باشد؛ اما خوشبختانه گویا زحمات فعالان این عرصه در قم و به ویژه انجمن هنرهای نمایشی ثمر داده و شاهد شکوفایی هنر فاخر نمایش در استان قم هستیم.

وی با تمجید از بازی مهری آل آقا، همچنین همدلی و همکاری حاکم در موسسه تئاتر طراوت تاکید کرد: حضور مهری آل آقا برای هر جمعی نعمت است، درس است، تجربه است و تک تک اعضای طراوت باید از این فرصت استفاده کنند و از متانت، صبر و پشتکار این بانوی ارزشمند سینما، تئاتر و تلویزیون ایران درس های فراوان بیاموزند.

اصغر  نوبخت نیز در ادامه این مراسم ضمن خیر مقدم به هنرمند پیشکسوت کشور استاد آتش تقی پور ، صلح و دوستی را زیباترین پیامِ تئاتر برای انسان ها عنوان و خاطرنشان کرد: کاش یاد بگیریم به جای زخم زبان، به جای کینه، از زبان زیبای صلح استفاده کنیم و به جای ورود به مسائل حاشیه ای، همچون گروهِ پویا و کوشای طراوت با پشتکار به تولید تئاتر بپردازیم.

محمدرضا شاه مردی نیز در انتها با تقدیر از حضور گرم مهری آل آقا در نقش ننه خورشید در این نمایش و با تشکر از حضور استاد آتش تقی پور در آئین افتتاح این نمایش، حمایت های بی دریغ انجمن هنرهای نمایشی از همه گروه های جوان و پیشکسوت تئاتر را عامل جدی پیشرفت روز افزون تئاتر قم دانست و از مردم خواست به عنوان جدی ترین حامیان هنر پویای تئاتر به میدان بیایند و از آثار روی صحنه در قم حمایت کنند.

شاه مردی تولید نمایش «آلاء» را تجربه ای متفاوت، سخت و پیچیده دانست و گفت: کارگردانی این نمایش در فضایی متفاوت، بعد از تولید چند اثر با فضای تاریخی، بسیار سخت و طاقت فرسا بود ولی همراهی و همکاری تک تک دوستان خوب، دلسوز و کاربلدِ‌ طراوت بود که این اثر را تا این مرحله به موفقیت رسانده است.

گفتنی ست نمایش «آلاء» با بازی مهری سادات آل آقا، احمد شریفی فرد، مهناز رودساز و مرضیه فتخانی تا هفتم شهریور هر روز از ساعت 19 در خانه نمایش ماه پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود؛ این نمایش منتخب شرکت در بیستمین جشنواره استانی تئاتر قم و سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می باشد.

زهره کمیجانی دستیار کارگردان و برنامه ریز، محمد کدخدازاده مدیر تولید، هادی معزی طراح گرافیک، احمد شریفی فرد طراح صحنه و نور، محمدرضا شاه مردی طراح لباس، سارا سادات حسینی زاده طراح گریم، فاطمه خوش سخن مدیر صحنه، سهیلا قطبی منشی صحنه، محمد صادق زارع مشاور فنی چاپ، وحید بیات تصویر بردار کوثر خارا مسئول رزرو و ثناء رزجی مدیر گیشه از دیگر عوامل این نمایش هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران