در حال بارگذاری ...
بیستمین جشنواره تئاتر استانی و اولین جشنواره تئاتر خیابانی

جداول زمانبندی جشنواره‌های استان قم منتشر شد

اصغر نوبخت اعلام کرد: بیستمین جشنواره تئاتر استانی و اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان قم به همت انجمن هنرهای نمایشی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ۱۲ شهریورماه ۹۷ آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش تئاتر قم، اصغر نوبخت گفت: بیستمین جشنواه تئاتر استانی قم با حضور ۵ گروه نمایش صحنه ای و ۶ گروه نمایش خیابانی با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر قم از روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه آغاز به کار خواهد کرد.

دبیر جشنواره ادامه داد: در نخستین روز شاهد نمایش «تراژدی تیر و تبر» به کارگردانی شاهین سلطانی در ساعت دوازده و نمایش «آلاء» به کارگردانی محمد رضا شاه مردی، در دو سانس ۱۸ و ۲۰ در پلاتو ماه، خواهیم بود.

دو نمایش خیابانی «دختر گل فروش» به کارگردانی هادی شمس ساعت ۱۷:۳۰ و «عکاس» به کارگردانی حسن خوش رفتار ساعت ۱۹ در همان روز و در بخش خیابانی داوری خواهند شد.

نوبخت افزود: سه شنبه ۱۳ شهریور در دومین روز جشنواره نمایش های «تمام من، همه عدو» به کارگردانی مهدی ملاک در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ و «عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» به کارگردانی مسعود مشعوف در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه خواهد رفت.

دو نمایش خیابانی «نگاهم کن» به کارگردانی اعظم دلداده ساعت ۱۸ و «امانتی» به کارگردانی هادی افضلی نژاد ساعت ۱۹:۳۰ در محوطه فرهنگسرای جوان اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه از ساعت ۱۵:۳۰ شاهد اجرای سانس اول نمایش «خون به پا می شود» خواهیم بود. در ساعت ۱۷ شاهد اجرای نمایش خیابانی «شاه دزد وزیر» به کارگردانی مرتضی مرتضوی راد و بعداز آن نمایش خیابانی «شب گربه زیرطاقی» به کارگردانی بهادر محمد نژاد و در پایان، سانس دوم نمایش صحنه ای «خون به پا می شود» به کارگردانی مراد اسکندری در ساعت ۱۸ روی صحنه خواهد رفت.

نوبخت یادآور شد: تمامی نمایش های صحنه ای در سانس دوم توسط هیئتِ داوران بخش صحنه ای، سعید اسدی، میلاد اکبرنژاد و سعید داخ؛ داوری خواهد شد. نمایش های خیابانی نیز توسط علی فرحناک، رضا ابوذر و احمد سلیمانی داوری خواهد شد.

نوبخت در پایان ضمن اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه عکسِ تئاتر در قم توسط محبوبه جندقی و محمد رفیعی موحد گفت: نمایشگاه قاب صحنه به فعالیت یکساله تئاتر قم در قالب عکس و تصویر می پردازد. این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۴ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

گفتنی است مراسمِ اختتامیه، پنج شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۱۷ با حضور هنرمندان و جمعی از مسؤولان در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در بلوار جمهوری برگزار خواهد شد. در این مراسم برگزیدگان بیستمین جشنواره تئاتر استانی و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان قم معرفی خواهند شد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران