در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی در افتتاحیه نخستین سالن خصوصی مطرح کرد،

قم سومین شهر کشور که دارای تماشاخانه خصوصی شد

روز شنبه نخستین سالن خصوصی تئاتر قم با حضور مسئولین اجرایی استان و مدیران هنری کشور افتتاح شد.

به گزارش تئاتر قم، در این مراسم که شنبه ۱۰ شهریورماه برگزار شد مهندس صادقی استاندار قم، حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، قاسمی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، اتابک نادری مدیر هماهنکی امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی، کوروش زارعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان،  محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، تُرک مدیر کل صندوق کارآفرینی، طباطبایی مدیر کل امور بین الملل و روابط عمومی استانداری حضور داشتند.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این سالن گفت: قم سومین شهر کشور پس از مشهد و کرمان است که دارای تماشاخانه خصوصی شد.

شهرام کرمی همچنین تصریح کرد: واگذاری بخشی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش خصوصی از جمله وظایف قانونی در چارچوب اصل ۴۴ است، ضمن آنکه این کار، اعتماد به هنرمندان و استقلال آنان را دنبال می کند.

وی افزود: تنها در شهر تهران تاکنون ۳۳ سالن خصوصی تئاتر راه اندازی شده است و انتظار می‌رود مردم نیز با حمایت از این مراکز، هنرمندان را در ایجاد این سالن های تئاتر خصوصی ترغیب کنند.

کرمی تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های مادی هم در چارچوب پرداخت از طریق صندوق کارآفرینی امید دنبال می‌کند.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر را هنری برای اندیشه ورزی و افزایش شعور انسانی دانست که می‌تواند با آموزش نیروهای مستعد به این مهم دست یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم در سخنانی به نقش این مرکز در پرورش استعدادهای جوان و خلاق اشاره کرد و افزود: اطمینان داریم اگر کالاهای فرهنگی، استاندارد باشد، مردم قم از آن استقبال خواهند کرد.

حسینی کاشانی از استقبال ۲۰۸ هزار نفر از مردم قم از سینماهای استان در سه ماه اول امسال خبر داد.

سید محمد جواد طاهری بنیانگذار نخستین سالن تئاتر خصوصی استان هم در سخنانی با اشاره به اینکه قم می‌تواند صاحب مکتب هنری خاص شود گفت: هم اکنون ۱۵۰ هنرجو جذب این مرکز شده‌اند.

 وی افزود این سالن در ۶۰۰ متر مربع و با هزینه کل ۵۵۰ میلیون تومان که یکصد میلیون تومان آن از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تامین شده است، احداث شده و شامل سالن نمایش به ظرفیت یکصد نفر و بخش‌های آموزشی است.

در پایان این مراسم استاندار و سایر مسئولان لوح یادبود نخستین سالن خصوصی تئاتر قم را امضا کردند.




نظرات کاربران