در حال بارگذاری ...
با محوریت دیالوگ

دومین ورکشاپ تئاتر جشنواره تئاتر استانی قم برگزار شد

ظهر چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۷ با حضور میلاد اکبرنژاد نویسنده و کارگردان تئاتر، ورکشاپ« وقتی از دیالوگ حرف می‌زنیم، از چه چیز حرف نمی‌زنیم» در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، ظهر چهارشنبه 14 شهریور ماه 1397 با حضور میلاد اکبرنژاد نویسنده و کارگردان تئاتر، ورکشاپ «وقتی از دیالوگ حرف می‌زنیم، از چه چیزحرف نمی‌زنیم» در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد. در این ورکشاپ که با استقبال هنرجویان تئاتر مواجه شد، اکبرنژاد درباره پاسخ به این سوال که چه چیز دیالوگ تئاتر نیست؟ سخن گفت.

وی دیالوگ‌هایی مانند سلام علیک و احوال پرسی را زیاده‌گویی خواند که به کنش نمایش ارتباطی ندارد و قابل حذف شدن است. وی دیالوگ را حاوی درخواست کارکتر از کارکتر مقابلش دانست.

در ادامه این ورکشاپ و در بخش عملی با خواندن نمایش «نمی‌رسد» نوشته علی صدیق سعی شد تا مباحث ارائه شده در ورکشاپ مرور و تمرین شود. در این بخش نمایشنامه‌ی «نمی رسد» نقد و بررسی شد و دیالوگ‌های اضافه آن حذف و در بعضی بخش‌ها اصلاح شد. میلاد اکبرنژاد همچنین متذکر شد که نمایشنامه باید دارای چندین ایده و گره باشد و در اصلاح اثر باید نخست ایرادات را رفع کرد و سپس نمایشنامه را دوباره نوشت.

شایان ذکر است که سومین و آخرین ورکشاپ بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم با عنوان «نقش حرکت و بدن در بازیگری» ظهر پنجشنبه 15 شهریور ماه با حضور سعید داخ در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار می‌شود. سلسله ورکشاپ‌های جشنواره تئاتر استانی قم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری قم برگزار می‌شود.




نظرات کاربران