در حال بارگذاری ...
حسینی کاشانی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استانی قم

آموزش و پژوهش در تئاتر را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد

در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کیفیت آثار امسال در هر دو جشنواره را خوب ارزیابی کرد.

به گزارش تئاتر قم، در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم که پنج شنبه ۱۵ شهریور که با حضور جمعی از مسئولین استان در تالار شهید آوینی برگزار شد، حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا با قرائت شعری درباره شهید محمدمهدی لطفی نیاسر از شهدای مدافع حرم استان قم یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره در ابتدا به ارائه گزارشی از روند اجراهای عموم در قم پرداخت و گفت: طبق آمار از جشنواره گذشته تا کنون ۳۷ نمایش در استان تولید شده یک هزار و ۱۲ اجرا و ۳۵۹ هزار و ۹۰ تَن از اجراها دیدن کردند که نیمی به صورت بلیط فروشی بوده است. حسینی کاشانی به طور خلاصه به ذکر نام تعدادی از نمایش های اجرا شده و رتبه های کسب شده توسط هنرمندان قم در جشنواره های سراسری پرداخت وی افزود در سال گذشته اهالی تئاتر استان قم با وجود همه مشکلات موجود، حضور پررنگی را در جشنواره های گوناگون کشوری از جمله جشنواره تئاتر رضوی داشته اند و به مقام های خوبی نیز دست یافته اند.

مدیر کل در ادامه گفت: در این جشنواره تلاش کرده ایم آثار به سوی کیفی شدن حرکت کند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افزود: کیفیت آثار امسال در هر دو جشنواره خوب ارزیابی شد، امیدوارم بتوانیم نماینده های خوبی در بخش صحنه ای و خیابانی در جشنواره فجر داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانش از دو سیاست کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در تئاتر یاد کرد و ادامه داد: یکی بخش آموزش در تئاتر و دیگری پژوهش و تهیه نمایشنامه، که به طور جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

ایشان از تئاتر به عنوان یک کالای فرهنگی نام برد و خاطرنشان کرد: از هنرمندانی که در این عرصه زحمت می کشند، تقدیر می کنیم و تولیدهای این عرصه باید فاخر و متناسب با نیاز خانواده ها باشد. 

وی در پایان هنر تئاتر را هنری خاص و بی بدیل، هنری زنده؛ پویا و تاثیر گذار دانست و افزود امیدوارم با تلاش و کمک اهالی تئاتر شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.




نظرات کاربران