در حال بارگذاری ...

نمایشنامه «هفتاد و سومین نفر» در قم خوانده می شود

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی نمایش «هفتاد و سومین نفر» به نویسندگی یاسین حجازی و کارگردانی مسعود مشعوف خوانده می شود.

به گزارش تئاتر قم، مسعود مشعوف در گفتگویی با اشاره به اینکه نمایشنامه «هفتاد و سومین نفر» پیرامون زندگی شخصیتی به نام طِرمّاح ابن عَدی الطائی است که امام حسین (علیه السلام) از وی طلب یاری کرد گفت: این نمایشنامه از روی مقاتل کهن و معتبری چون تاریخ طبری بازنویسی شده است. طِرمّاح از کوفیانی بود که در عُذَیُبُ الهِجانات با امام حسین (علیه السلام) دیدار کرد، و ضمن خبر دادن شهادت قیس ابن مُسهر، و آگاه کردن امام از احوال کوفیان، پیشنهاداتی نیز به آن حضرت داد که مورد پذیرش امام قرار نگرفت، سپس با اجازه امام برای خرید به سوی عیال و قبیله خود رفت، اما هنگامی که برگشت در همین منزلگاه خبر شهادت امام حسین (علیه السلام) را شنید.

این کارگردان در ادامه گفت: نمایشنامه خوانی «هفتاد و سومین نفر» کاری از گروه هنری عرشیان است که به بزرگداشت حماسه کربلا، امام حسین (علیه السلام) و یاران پاکش، قصه مظلومیت و رشادت؛ عطش و خون، آزادگی و جنگاوری، درجه ایمان به خدا و شهادت در راه خدا می پردازد. وی افزود در این نمایشنامه خوانی فضا و ژانر به گونه ای انتخاب شده است که تا حدودی فضای کربلا را پیش روی مخاطب قرار دهد.

مشعوف اظهار کرد: روایتِ عاشورا در این نمایشنامه جزئی از تاریخ روایت حادثه ی کربلا است که بی ‌شک اجرای آن کمتر از روضه‌خوانی و مداحی اهل بیت (علیهم السلام) ندارد.

خوانشگران نمایشنامه هادی افضلی نژاد، ابوالفضل معزز، احسان روشان، محمد حسام زمانیان، ابوالفضل مختاری، ابراهیم عمو حسینی هستند. همچنین محمد راوند، مهدی سعیدی و داود وصالی گروه فرم را تشکیل می دهند.

حسن حسنی تهیه کنندگی، ابوالفضل ماهرخ طراحی پوستر، مهدی ایام لباس، وحید صفری نور و مسعود مشعوف موسیقی این نمایشنامه خوانی را بر عهده دارند.

«هفتاد و سومین نفر» ۶ و ۷  آبان ۹۷ ساعت ۱۹در سالن همایش مرکز آموزشی حضرت فاطمه زهرا (علیها سلام) واقع در میدان معصومیه، بلوار آیت ا... کاشانی، نبش کوچه ۶۸ به مدت دو شب خوانش خواهد شد.

 




نظرات کاربران