در حال بارگذاری ...
محمدرضا ماشااللهی بازیگر حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

جشنواره اتفاق خیلی مبارکی برای جوان هایی مثل من در این عرصه است

محمدرضا ماشاالهی ١٨ ساله هنرجوی رشته نمایش هنرستان هنرهای زیبای قم و بازیگر نقش شازده در نمایش "شاعرانگی یک شازده شوربخت" اثر محمدرضا شاه‌مردی در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم است.

 

خودتان را معرفی کرده و سابقه کاری خود را به اختصار بیان کنید؟

محمدرضا ماشاالهی هستم. ١٨ ساله هنرجوی هنرستان هنرهای زیبا رشته نمایش و بازیگر نقش شازده در نمایش "شاعرانگی یک شازده شوربخت" اثر محمدرضا شاه‌مردی.  این نمایش اولین حضور من در جشنواره استانی تئاتر قم است.

در مورد نقشی که در این نمایش دارید توضیح دهید؟

شازده؛ یک پادشاه جوان قجری است که دچار بیماری می‌شود که در طولانی مدت او را نابینا خواهد کرد او در این ماجرا با چالشهایی روبه روست که باید تصمیم مهمی را درباره خود و اطرافیانش بگیرد و در نهایت تصمیمی میگیرد که کسی انتظارش را نداشته است.

نظر شما درمورد فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر چیست؟

جشنواره اتفاق خیلی مبارکی برای جوان هایی مثل من در این عرصه است. بخاطر فرصتی که برای دیده شدن و کسب تجربه فراهم شده است. موضوعی که قطعا باعث رشد تئاتر این شهر در آینده خواهد شد. فراهم شدن این بستر مانع های زیادی از پیش پای هنرجویان و جوانان کنار می‌زند و قطعا در دوره های بعد شاهد انگیزه مضاعف و جلوبرنده‌ای از سوی علاقه‌مندان جوان در تئاتر خواهیم بود.

با توجه به حضور دیگر بازیگران بعنوان رقبای خود در جشنواره بیست و دوم ، سطح کیفی بازیگران را در این جشنواره چگونه ارزیابی می کنید؟

خب اکثر بازیگرانی که در جشنواره امسال حضور دارند تجربه بالاتری نسبت به من دارند و یا هم‌دوره های خود من، که البته کاربلد، پرتلاش و جویای نام هستند. و این بی‌‌‌شک خیلی برای من جذاب و چالش‌ برانگیز است.

به نظر شما برای برگزاری با کیفیت جشنواره استانی توجه به چه نکاتی ضروری است ؟

مهمترین نکته‌ای که به ذهن من میرسد ؛ نگاه مسئولین فرهنگ و هنر استان است. توجه به اینکه تئاتر چه هنر تاثیرگذاری است برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه و مردم. و مطلع بودنشان از اینکه بها دادن هرچه بیشتر و حمایت از این رشته، از هر جهت سبب خیر است.

برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟

طبیعتا فضای علمی و رقابتی سالم در جشنواره، باعث رونق تئاتر استان در آینده نزدیک خواهد بود. چرا که این نمایشها به اجرای عمومی خواهند پرداخت و مردم استان از این فرصت بدست آمده بهره خواهند برد.

به نظر شما مهم ترین مسئله ای که یک بازیگر برای ایفای موفق نقش خود باید مد نظر قرار دهد چیست؟

شناخت هرچه بهتر از نقش. و این شناخت به دست نمی آید مگر با تحقیق و تفحص ، مشاوره با پیشکسوتان و تلاش و جستجوی خود بازیگر در نمایشنامه ای که پیش رو دارد.

به عنوان بازیگر تا کنون در مسیر تمرینهای نمایش خود با چه مشکل مهمی مواجه بوده اید؟

در دوران کرونایی اصلی ترین مشکل سالن و مکان مناسب برای تمرین بود. و البته نبود حامی مالی برای هزینه های تولید.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟

برگزاری کارگاه های تخصصی با توجه به نیاز هایی که در زمینه های مختلف کمتر به آنها پرداخته می‌شود و همینطور جلسات نقد و بررسی برای آثار طبیعتا باعث تقویت علمی تئاتر استان خواهد شد.

در پایان اگر نکته خاصی در مورد برگزاری جشنواره به نظرتان می رسد بیان کنید؟

با تشکر از تمام کسانی که برای برگزاری جشنواره امسال تلاش کردند. امیدوارم جشنواره به نحو احسن به سرانجام برسد.




نظرات کاربران