در حال بارگذاری ...
بازیگر اول زن یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی:

این نقش را با دل مهربان بی‌بی بازی کردم

صدیقه مشایخی بازیگر نقش بی بی در نمایش منظومه به کارگردانی علی فرحناک از سال ۷۸ در زمینه بازیگری با گروه امروز آغاز به کار کرده‌ا و بعد از سال‌ها پیگیری و تلاش به کارگردانی و نویسندگی نیز گرایش پیدا کرده‌است. او که رتبه نخست بازیگری زن جشنواره رضوی را به دست آورد از دل مهربان بی بی می‌گوید.

آیا قبلا در جشنواره رضوی حضور داشتید؟

بله با نمایش «رستگاری در شب دور» به کارگردانی محمد جواد دژم در دومین جشنواره تئاتر رضوی یعنی ۹ سال پیش شرکت کردم جشنواره رضوی بسیارمورد توجه مردم بافرهنگ و هنر دوست  است که استقبال بسیار زیادی از تئاتر می کنند. سالن ها پیش از اینکه از تئاتری ها پر شود از افراد عادی پر می شد تا جایی که عوامل جشنواره جایی نداشتند.

در این جشنواره چه رتبه ای کسب کردید؟

رتبه اول بازیگری زن، البته در جشنواره کریمه ی قم رتبه دوم را به دست آوردم.

از آنجایی که شما در جشنواه کریمه هم شرکت کردید مقایسه‌ای بین جشنواره کریمه و رضوی داشته باشید.

با توجه به این که جشنواره کریمه جشنواره سراسری نبود، سطح کارها متفاوت است شرایط و گزینش جشنواره رضوی بخاطر سراسری بودن آن سخت تر است. طراحی کارگردانی ها،طراحی صحنه ها و حتی بازی ها بسیار عالی بود. البته گاهی نقاط ضعف هم دیده می شد اما نقاط قوت بسیار چشم گیر بود.

در مورد نقش بی بی بگویید.شما اصالتا جنوبی هستید؟

خیر اصالتا تبریزی هستم ولی در این نمایش نقش بی بی که خوزستانی هست رو بازی کردم. البته قبلا این شخصیت در نمایش زیر سایه خورشید به کارگردانی مهدی رکنی در اولین جشنواره کریمه شکل گرفته بود و پس زمینه ای در مورد این شخصیت وجود داشت و قبلا تحقیقاتی راجع به نوع ادبیات جنوبی و آدام و رسوم این شخصیت، نحوه برخورد آنها انجام داده بودم.

بی بی تیپ بود یا کاراکتر ؟

در نمایش منظومه با وجود اپیزودی بودن من بی بی را شخصیت می دیدم و به عنوان یک کاراکتر کوتاه به آن نگاه نمی کردم.

این شخصیت چه نکته جذابی داشت؟

دل مهربانش. حتی در دیالوگی عامو می گوید:« شما دلت خیلی مهربونه... » همیشه سعی کردم در مقابل هر موقعیتی که برای این شخصیت پیش می آید با دل مهربان بی بی مواجه بشوم و همین باعث شد شخصیت شکل بگیرد و به دل تماشاگر بنشیند.

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

در گفتگو با حجت الاسلام هادی منش استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد:

لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل هادی‌منش استاد حوزه و دانشگاه، توجه به تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، حضور تماشاگران به صورت خانوادگی و مردمی بودن آثار را از نقاط قوت جشنواره استانی تئاتر قم برشمرده و می‌گوید اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

برپایی نمایشگاه عکس «قاب صحنه» در قم

نمایشگاه «قاب صحنه» شامل مجموعه عکس‌های محمد رفیعی موحد از بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ و هنر افتتاح شد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم
در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم

در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت مشارکت این سازمان در برگزاری مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان تأکید شد.

|

نظرات کاربران