در حال بارگذاری ...

فراخوان سومین جشنواره تئاتر «کریمه» منتشر شد

اصغر نوبخت دبیر جشنواره کریمه از انتشار فراخوان سومین جشنواره تئاتر «کریمه» قم خبر داد.

به گزارش تئاتر قم، اصغر نوبخت دبیر جشنواره ضمن اعلام خبر انتشار فراخوان سومین جشنواره تئاتر «کریمه»گفت: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاونت فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران و عنایات بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) برگزار خواهد شد. علاقه مندان و هنرمندان تئاتر قم می توانند آثار خود را در قالب طرح نمایشی و نمایشنامه تا هفتم اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره واقع در مجتمع ناشران دفتر انجمن هنرهای نمایشی و یا امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارسال نمایند.

نوبخت اشاره کرد این جشنواره در بخش های صحنه ای، تئاتر خیابانی و تجربه های جوان برگزار خواهد شد و به جهت ارزش گذاری و اهمیت دادن به نمایش عروسکی از گروه تئاتر « یونیما » دعوت به عمل می‌آید تا در بخش ویژه جشنواره شرکت کنند و آثار بخش عروسکی به صورت جداگانه داوری خواهد شد.

او افزود تشویق و ترغیب هنرمندان و نویسندگان در جهت استمرار نمایشنامه های دینی و مذهبی بخصوص در رابطه با زندگی نامه و مقام و منزلت حضرت معصومه، تبیین امامت و ولایت پذیری کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و پیوند ولایی با امام رضا (علیه السلام) و ارزش گذاری نمایش های معنوی و مذهبی و تقویت حرکت های هنری منطبق با اهداف والای فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود.

 نوبخت در خصوص موضوعات جشنواره سوم گفت: اتفاقات رخ داده از زمان ورود حضرت معصومه (سلام الله علیها) تا وفات شهادت گونه ایشان در بیت النور و ارتباط حضرت معصومه (سلام الله علیها) با عهد و پیمان زائران، حجاب و عفاف بانوان در جامعه، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، سرگذشت خادمین، کرامات، معجزات و امید به زندگی جوانان، نماز و نیایش، پیدایش انقلاب اسلامی و وجود علما و فقها و... همچنین موضوعات نمایشی کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و ارتباط آن با امام رضا (علیه السلام) و امام زمان (عج الله) و نیمه شعبان از اولویت های موضوعی این جشنواره خواهند بود.

وی تصریح کرد تقارن برگزاری جشنواره با اعیاد شعبانیه از دلایل پرداختن به موضوع امام زمان (عج الله) در سومین دوره‌ی جشنواره کریمه است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم اقزود: نتایج بازخوانی متون ارسالی ۱۸ اسفند ماه ٩٥ و بازبینی آثار پذیرفته شده روزهای ٣٠ و ٣١ فروردین ماه ٩٦ اعلام‌می‌شود و جشنواره از ۲۵ اردیبهشت ۹۶  برگزار می‌شود و از تمامی هنرمندان و شرکت کنندگانِ جشنواره تقاضا داریم طبق برنامه ریزی و گاه شمار جشنواره عمل کنند.

نوبخت در پایان تاکید کرد ممانعتی جهت ارائه ی چند نمایش از یک گروه وجود ندارد و گروه‌ها می‌توانند ضمن ارائه نمایش صحنه ای در بخش خیابانی هم به رقابت بپردازند نمایش‌های بخش خیابانی نیز به صورت مستقل داوری خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران