در حال بارگذاری ...

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مسئولان سه انجمن هنری در قم دیدار و گفت‌وگو کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نخستین روز حضور خود در این سمت، با مسئولان سه انجمن هنری در قم دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش تئاتر قم، مهندس حسینی کاشانی در نخستین روز تصدی پست مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با دلیر رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی، مقدادی مسئول انجمن هنرهای تجسمی و ابوذر رئیس انجمن سینمایی جوانان قم دیدار و در گفت‌وگویی دوستانه به بررسی مشکلات و دغدغه های موجود در فضای هنری استان قم پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در این نشست صمیمی گفت: دولت باید از انجمن‌ها حمایت و زمینه رشد و ارتقای آنها را فراهم بیاورد اما من معتقدم این حمایت باید درنهایت موجب استقلال انجمن‌های هنری شده و آن‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.

وی تاکید کرد: فضای هنری در قم باید آنقدر گسترده باشد که هیچ هنرمندی برای انجام فعالیت های قانونی خود دچار مشکل و ضعف نباشد و اگر نتوانست حتی با انجمن خاصی کار کند زمینه فعالیت او در رشته تخصصیش فراهم باشد.

حسینی کاشانی برنامه ریزی سالانه برای فعالیت های هنری قم را مورد توجه قرار داده و تصریح کرد: انجمن‌های هنری باید تا پایان سال مجموعه برنامه‌های خود برای سال جدید را جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی به اداره کل ارائه کنند.

در ادامه این جلسه صمیمی اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی حضور مهندس کاشانی در قم را منشا خیرات و برکات فراوان در آینده هنری قم خواند و اظهار داشت: عملکرد شما در زمینه فعالیت های هنری بسیار روشن و امیدوار کننده است و  یقین داریم که در قم نیز موجب تحولات و پیشرفت‌های خوبی خواهید بود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته علیرغم تمام مشکلات موجود به ویژه مسائل مالی به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه ندادیم هیچ کدام از برنامه های تئاتری دچار تعطیلی یا خلل شود و به برگزاری جشنواره های متعدد، اجراهای عمومی و دوره های آموزشی اهتمام ویژه داشته و داریم و در حال حاضر نیز در حال برگزاری سومین جشنواره تئاتر کریمه اهلبیت(سلام الله علیها) و نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی هستیم.

نوبخت کمبود سالن تمرین تئاتر را یکی از معضلات جدی در قم برشمرد و خاطر نشان کرد: هنرمندان تئاتر قم جز فهیم ترین و کوشاترین هنرمندان کشور هستند و موفقیت های بسیاری نیز در سال‌های اخیر کسب کرده اند و به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز دارند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران