در حال بارگذاری ...
حسینی کاشانی

تئاتر حلقه آشتی بین تمام قشرهای جامعه است

با حضور مهندس حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه شورای سیاست گذاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی تشکیل شد.

به گزارش تئاتر قم، عصر یکشنبه ۱۵ اسفند ماه جلسه شورای سیاست گذاری با حضور مهندس حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن دلیر رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی برگزار شد.جواد طاهری و رضا آزاد از پیشکسوتان تئاتر استان، ابوالفضل صادق عضو هیئت رئیسه و مسئول دبیرخانه از دیگر افراد حاضر در جلسه بودند.

در ابتدای جلسه بخشی از شیوه نامه برگزاری جشنواره تئاتر استانی توسط حسن دلیر خوانده شد سپس گزارش هجدهمین جشنواره توسط نوبخت ارائه شد.

مهندس حسینی کاشانی در ابتدا رویکرد برگزاری جشنواره را استعدادپروری و کشف نیروهای جوان برشمرد و بیان داشت:جشنواره استانی بهترین انگیزه برای حضور جوانان در صحنه تئاتر و هنرنمایی آنهاست.

وی فرآیند سیاست گذاری مرکز را حائز اهمیت دانست و افزود از دیگر ملزومات قابل توجه،حضور گروه های حرفه ای در فستیوال های بین المللی تئاتر بدون واسطه ی شرکت در جشنواره ی استانی است.

مهندس حسینی کاشانی در ادامه گفت: جهت پشتیبانی و حمایت از تئاتر، قبل از تولید آثار جشنواره از آنان حمایت خواهیم کرد و بخش حرفه ای و جوان را با افزایش بودجه گسترش خواهیم داد وی با تاکید بر رعایت تناسبات استان اظهار داشت رسالت بزرگِ پرداختن به تئاتر دینی و مذهبی وظیفه ما را بسیار سنگین تر کرده است استان قم می تواند در راستای تئاتر دینی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

حسینی کاشانی تئاتر را هنر تاثیرگذار و حلقه ی آشتی بین تمام قشرهای جامعه دانست او افزود باید شور و نشاط در استان ایجاد شود بعضی مشکلات و اتفاقات را به راحتی از پیش رو برخواهیم داشت و روزهای خوب در انتظار تئاتر قم خواهد بود.او با اشاره به اینکه استان قم از ظرفیت فضای نمایشی خوبی برخوردار است گفت:مدیریت در فضاها و سالن های نمایشی در دستور کاری قرار گرفته است.

مدیر کل در پایان یادآور شد دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی ظرف چند روز آینده پس از تحقیق و بررسی متعاقبا اعلام خواهد گردید.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران