در حال بارگذاری ...
حسینی کاشانی:

نگاه تازه‌ای به شهدای هنرمند داشته باشیم

به مناسبت آغاز سال نو از تمثال شهید هنرمند محمدباقر ربانی در گلزار شیخان رونمایی شد.

به گزارش تئاتر قم، آیین رونمایی از تمثال شهید ارجمند با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،روسای انجمن های هنری،جمعی از هنرمندان استان و همچنین خانواده محمد باقر ربانی بر سر مزار این شهید برگزار شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد قم با تصریح بر اینکه هنرمندان به واسطه لطافت روحشان رابطه‌ای لطیف تر با خداوند متعال دارند،گفت: علی رغم جانفشانی‌های هنرمندان در دوران دفاع مقدس، کمتر به شهدای هنرمند پرداخته شده است.

شهید محمد باقر ربانی اولین شهید هنرمند قم است که در رشته خطاطی فعالیت داشته و در سن بیست سالگی در سوسنگرد به فیض شهادت نائل شد.

سید موسی حسینی کاشانی، در این مراسم عنوان کرد: به عنوان متولی فرهنگ، هنر و ارشاد قم بر آن شدیم سال ۹۵ را به گونه ای پایان دهیم که در سال پیش رو از نگاه و معنویت شهدا بهره‌مند باشیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد قم، ادامه داد: هنرمندان در همه عرصه ها حضوری جدی داشتند، همینطور در دفاع مقدس نیز حضور پررنگ هنرمندان را شاهد بودیم؛تعداد فراوان شهدای هنرمند شاهدی بر این مدعاست.

وی با بیان اینکه علی رغم جانفشانی‌های هنرمندان در دوران دفاع مقدس، کمتر به شهدای هنرمند پرداخته شده است،گفت: امیدواریم این محفل که به یاد یکی از هنرمندان شهید برپا شده است، بهانه ای باشد تا نگاه تازه ای به شهدای هنرمند داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگر ایرانی آباد و آزاد داریم به واسطه رشادت ها و جانفشانی شهداست؛ اکنون این وظیفه بر عهده ما است که در برابر آنان به شکلی شایسته عمل کنیم تا جلوه شهدا را در زندگی هایمان بیشتر شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم برادر شهید ربانی اشاره‌ای به زندگی شهید داشت و عنوان کرد: او خطاط و هنرمند بود اما آنچه باعث افتخار ماست نه خط شهید بلکه مضمون نوشته ها و آثار اوست که نشان می دهد هنرمندی متعهد بود؛ همه آثار او ترجه آیات و روایات و یا اشعار دینی و مذهبی است.

در پایان این مراسم تمثال شهید هنرمند محمد باقر ربانی رونمایی و به مادر شهید اهدا شد.




نظرات کاربران