در حال بارگذاری ...

زمان برگزاری و اسامی داوران سومین جشنواره کریمه اعلام شد

اصغر نوبخت اعلام کرد سومین جشنواره تئاتر کریمه اول تا ۴ خردادماه ۹۶ برگزار خواهد شد و سید محمد جواد طاهری، کاظم نظری و محسن سراجی به عنوان کارشناس نمایش‌های جشنواره تئاتر کریمه را داوری خواهند کرد.

به گزارش تئاتر قم، اصغر نوبخت اعلام کرد سومین جشنواره تئاتر کریمه اول تا ۴ خردادماه ۹۶ برگزار خواهد شد و سید محمد جواد طاهری، کاظم نظری و محسن سراجی به عنوان کارشناس نمایش‌های جشنواره تئاتر کریمه را داوری خواهند کرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه جشنواره کریمه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی استان قم در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار خواهد شد، گفت: در سومین جشنواره کریمه شاهد حضور 5 نمایش صحنه ای و ۳ نمایش خیابانی خواهیم بود که نمایش های صحنه ای در پلاتو ماه و تالار شهید آوینی و نمایش های خیابانی در محوطه فرهنگسرای جوان داوری خواهند شد.

دبیر جشنواره ادامه داد نمایش‌های «خانه ی عزیز» به کارگردانی مهدی رکنی «کلاژ» به کارگردانی عطاا... منتظری «بازدم» به کارگردانی صمد آذرخش در پلاتو ماه و نمایش های «باطل السحر» به کارگردانی محمد رضا شاهمردیT «گامی در دوزخ گامی در بهشت» به کارگردانی مرتضی جلالی درتالار شهید آوینی به ترتیب از اول تا ۳ خرداد ماه در دو سانس ۱۸ و ۱۹/۳۰ روی صحنه خواهند رفت.

نمایش «ترنج» به کارگردانی سیامک عبدا... نیز در بخش جنبی به صحنه می‌رود.

وی افزود بازبینی نمایش های خیابانی روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه توسط کارشناسان عظیم اسدی،رضا ابوذر،اصغر نوبخت و با حضور مصطفی قربانیان مسئول تئاتر خیابانی انجام شد و در نهایت سه نمایش «برادرها» به نویسندگی فؤاد ابراهیمیان و کارگردانی هادی شمس«عکاس» به نویسندگی و کارگردانی حسن خوش رفتار «نان و نمک» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی راد به بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کریمه راه پیدا کردند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی یادآور شد نمایش های خیابانی جشنواره ساعت ۱۷/۳۰ در محوطه فرهنگسرای جوان اجرا و داوری خواهند شد و مراسم اختتامیه نیز با حضور مسئولین استان و اداره کل هنرهای نمایشی ایران ۴ خرداد ماه ساعت ۱۸/۳۰ در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. 

نوبخت ضمن تشکر از مهندس حسینی کاشانی مدیر کل، حسن دلیر رئیس اداره امور هنری،  شالبافان معاونِ اداری مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومی مدیریت فرهنگسرای جوان و ستاد اجرایی جشنواره از تلاش گروه های امروز،طراوت،چاوش،ترمینال و پرواز که با توجه به مدت زمان محدود آثار نمایشی خود را به بخش مسابقه ی جشنواره رساندند قدردانی کرد و در پایان امیدوار شد هر چه زودتر مشکلات و کاستی‌ها برطرف شود تا سالن‌های بهتری در اختیار گروه های شرکت کننده قرار گیرد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران