در حال بارگذاری ...
با اعلام نتایج هیئت داوران

سومین جشنواره تئاتر کریمه برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کریمه شامگاه پنجشنبه ۴ خردادماه ۹۶ با حضور مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در قم برگزار شد

به گزارش تئاتر قم، آیین اختتامیه جشنواره کریمه  با حضور ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حسن دلیر رئیس اداره هنری و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان پنج شنبه ۴ خرداد ماه برگزار شد.

ارمغان بهداروند با اشاره به انتخابات و شکل گیری دولت جدید بیان کرد قطعا در این دولت به پتانسیل و توان توجه بیشتری خواهد شد و ارج گذاری و ارجمندی هنر و هنرمند بیش از همیشه به چشم خواهد آمد. وی با تاکید بر توانمندی و اشراف مهندس حسینی کاشانی را یکی از مدیران شجاع و موفق حوزه فرهنگ و هنر دانست.

وی در ادامه یکی از بزرگترین مشکلات استان را کمبود جدی فضای تئاتری دانست و امیدوار شد با همکاری دولت و حمایت مرکز هنرهای نمایشی این مشکل برطرف شود.

بهداروند با اشاره به اعتماد اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص واریز مستقیم وجوه استان ها به حساب شعب استانی انجمن، توجه دقیق و همه جانبه هیئت رئیسه در تخصیص این اعتبار را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی درست امکان ادامه این روند را فراهم سازند. ایشان تعامل با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را از وظایف اصلی شعب انجمن برشمرد و آن را اسباب تحقق اهداف و برنامه های تئاتر دانست.

بهداروند در پایان نوید داد آثار تایید شده فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به انجمن هنرهای نمایشی ایران معرفی شوند تا با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی در تهران اجرای عموم داشته باشند.

در ابتدای این مراسم نیز اصغر نوبخت دبیر سومین جشنواره تئاتر کریمه ضمن خیر مقدم به میهمانان، مدعوین، پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان قم به ایراد سخن پرداخت وی بیان داشت به دلیل حضور پر برکت و ارزشمند دکتر ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و حجت الاسلام والمسلمین بهداروند اخوی ایشان همچنین شاعر و ادیب توانا سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مسائل حاشیه ای و جانبی نمی پردازم.

نوبخت به دلیل حمایت بی دریغ و برپا داشتن جشنواره کریمه از حسن دلیر رئیس امور هنری و خانم شالبافان معاون اداری مالی سپاسگزاری کرد وی در ادامه از سید حسین فدای حسین،سید محمد جواد طاهری،محسن سراجی،کاظم نظری، عظیم اسدی،مصطفی قربانیان و رضا ابوذر داوران بازبینی و بخش های صحنه ای و خیابانی جشنواره تشکر کرد.

نوبخت در پایان ضمن قدردانی از حضور گروه های نمایشی به نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و آخرین مهلت شرکت در این جشنواره را تا ۱۰ خردادماه اعلام کرد.

در ادامه مهندس حسینی کاشانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین هنرمندان تئاتر از جلسه ی انجام شده با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد جشنواره تئاتر کریمه از سال آینده به صورت سراسری و ملی برگزار خواهد شد تا شاهد حضور استان های دیگر در جشنواره کریمه نیز باشیم.

سید محمد جواد طاهری نماینده هیئت داوران گفت تمامی آثار با شیوه های مختلف و تکنیک به نمایش گذاشته شد اما در جشنواره ای که مزین به نام کریمه است باید به سمتی برویم تا موضوعیت نمایش های این جشنواره همسو با فاطمه معصومه (س) باشد. وی از حضور نداشتن مسئولین استانی در مراسم اختتامیه جشنواره ای با نام کریمه ابراز نگرانی کرد.

در پایان این مراسم جوایز بخش خیابانی و صحنه ای به برگزیدگان اهدا شد و به هر پنج نمایش شرکت کننده در سومین جشنواره تئاتر کریمه اجرای عموم تعلق گرفت تا در روزهای آتی با روی صحنه رفتن نمایش های سومین جشنواره تئاتر کریمه شاهد شکوفایی تئاتر استان قم باشیم.آرا و منتخبین توسط محسن سراجی یکی از کارشناسان داوری جشنواره کریمه اعلام گردید.

آرا سومین جشنواره تئاتر کریمه عبارتنداز:

طراحی لباس / محمدرضا شاهمردی طراح لباس نمایش «باطل السحر»

طراحی صحنه / مهدی رکنی طراح صحنه نمایش «خانه عزیز»

بازیگران نوجوان سومین جشنواره تئاتر کریمه

فاطمه رمضانی مقدم بخاطر بازی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت»

زهرا آقایی بخاطر بازی در نمایش «خانه عزیز»

فرحان فرحناک بخاطر بازی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت»

بخش بازیگری مرد

از علی اصغر تقی پور بخاطر بازی در نمایش «باطل السحر» تقدیر می شود

بازیگری سوم مرد مشترکا به

 احمد کولیوندی بخاطر بازی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت» و مهدی ملاک بازیگر نمایش «بازدم»

بازیگری دوم

 علی مقدم بخاطر بازی در نمایش«کلاژ»

بازیگری اول مرد

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به علی فرحناک بخاطر بازی در نمایش «کلاژ»

بازیگری زن

هیات داوران جشنواره با اهدای لوح تقدیر از سارا سجادی در نمایش «بازدم» و فرزانه خانمحمدی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت»  تقدیر می کند

بازیگری سوم زن

حمیده عمویی بخاطر بازی در نمایش «کلاژ»

بازیگری دوم زن

 مرضیه فتخانی بخاطر بازی در نمایش «باطل السحر»

بازیگری اول زن

دیپلم افتخار به همراه تندیس جشنواره به زهرا فشکی بخاطر بازی در نمایش «کلاژ» تعلق گرفت

در بخش کارگردانی

از مرتضی جلالی  کارگردان نمایش «گامی در دوزخ و گامی در بهشت» تقدیر شد.

کارگردانی سوم

به عطا ا...منتظری کارگردان نمایش «کلاژ»

کارگردانی دوم

به محمد رضا شاهمردی کارگردان نمایش «باطل السحر»

کارگردانی اول

هیئت داوران هیچ یک از آثار حاضر در جشنواره را واجد شرایط کارگردانی اول نمی داند و انتخابی ندارد.

بخش نویسندگی

هیئت داوران از بین متون ارائه شده در جشنواره

رتبه سوم نویسندگی

صدرا میره ئی بخاطر نمایشنامه «کلاژ»

رتبه دوم نویسندگی

مصطفی کولیوندی بخاطر نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت»

رتبه اول نویسندگی

هیأت داوران بخاطر رعایت ساختار و تکنیک نویسندگی دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به محمد رضا شاهمردی بخاطر نمایشنامه «باطل السحر»

هیئت داوران بخش صحنه ای سومین جشنواره تئاتر کریمه/کاظم نظری، سید محمد جواد طاهری، محسن سراجی

آرا‌‌‌‌ بخش خیابانی

هیئت داوران  بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کریمه، ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان و گروه های نمایشی و با امید به روزهای بهتر برای اعتلاءسطح کیفی و کمی نمایش های خیابانی آراء خود را به شرح ذیل اعلام کرد.

الف. بخش نمایشنامه

هیئت داوران در این بخش ضمن امیدواری به ارتقاء سطح نمایشنامه نویسی خیابانی هیچ متنی را به مفهوم مطلق ندانست لذا لوح تقدیر به نمایشنامه «نان و نمک» به مرتضی مرتضوی راد تعلق گرفت.

ب. بازیگری

از علیرضا پایانی فر بازیگر نمایش «برادرها» تقدیر شد.

جایزه سوم بازیگری

 حسن پوریا برای نمایش«عکاس»

جایزه دوم بازیگری

شهاب نیازمند بازیگر نمایش «عکاس»

جایزه اول بازیگری

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به علیرضا نامدار برای نمایش «نان و نمک»

ج. کارگردانی

هیئت داوران دیپلم افتخار و تندیس را به خاطر برقراری ارتباط مناسب با تماشاگر اهدا می­کند به محمد حسن خوش رفتار کارگردان نمایش «عکاس»

داوران بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کریمه / رضا ابوذر، عظیم اسدی و مصطفی قربانیان




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران