در حال بارگذاری ...

برگزاری سومین جلسه شورای سیاست گزاری جشنواره تئاتر استانی

سومین جلسه شورای سیاست گزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم با حضور مهندس حسینی کاشانی برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، این جلسه روز پنج شنبه ۱۸ خردادماه ۹۶ با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم،رئیس امور هنری اداره کل،رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان،هیئت مدیره،پیشکسوتان و مسئول دبیرخانه جشنواره برگزار شد.

حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد در این جلسه خواستار جریان سازی هنرمندان شد و از هنرمندان درخواست کرد خودشان در این راه قدم بگذارند تا نگاه به تئاتر در استان قم تلطیف شود. وی ادامه داد باید شرایطِ استان را به گونه ای مهیا سازیم که مسئولین از تماشای تئاتر و همچنین حضور در مراسم اختتامیه استقبال کنند که باز هم کمک و همدلی پیشکسوتان و چهره های سرشناس تئاتر را می طلبد چرا که در این مسئله نقش چشمگیری دارند.

حسن دلیر رئیس اداره هنری بیان کرد به منظور برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی جشنواره استانی شورای سیاست گزاری جشنواره تشکیل شده تا جشنواره مذکور با کیفیت مطلوب برگزار شود.

اصغر نوبخت دبیر جشنواره اعلام کرد تعداد ۵۸ متن به دبیرخانه ارسال شده که در سال های اخیر بی نظیر است و قطعا دلیل اصلی نقشِ مدبرانه و تخصصی مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد استان قم است. وی با اشاره به استقبال جوانانی که قرار است اولین تجربه کارگردانی را داشته باشند بیان کرد شعار نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی، استعداد پروری و کشف نیروهای جوان است که طبق این شعار در نوزدهمین جشنواره استانی شاهد بخش تجربه های جوان بصورت کاملا مستقل با داوری و جوایز جداگانه خواهیم بود.

در این جلسه سید محمد جواد طاهری،علی فرحناک،سید حسین فدای حسین  و رضا آزاد از پیشکسوتان تئاتر استان به مدت دو ساعت و نیم در رابطه با نبود سالن،کمبود بودجه و مشکلاتشان به بحث و گفتگو پرداختند و خواستار راه اندازی تالار مرکزی جهت اجرای عموم شدند و در پایان با شورای سیاست گزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی و مدیر کل اعلام همکاری کردند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران