در حال بارگذاری ...

پوستر نمایش «باطل السحر» رونمایی شد

با حضور اساتید و پیشکسوتان رشته های مختلف هنری از پوستر نمایش «باطل السحر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی و با طراحی هادی معزی رونمایی شد.

به گزارش تئاتر قم، شامگاه سه شنبه ۲۷ تیرماه و در آستانه دهه مبارکه کرامت پوستر نمایش «باطل السحر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی و با طرحی از استاد هادی معزی با حضور اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، محسن مقدادی رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم،رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، سید تقی آقائی رئیس انجمن سرود و آهنگ های انقلابی قم، احمد سلیمانی مدیر واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید رسول موسوی نژادیان مشاور شهردار قم، محمدرضا آزاد مدرس و پیشکسوت تئاتر، محمدرضا سعید تهرانی مدیرهنرستان هنرهای زیبای قم و جمعی از جوانان و عوامل این نمایش در کافه «است» قم رونمایی و توسط مهمانان امضاء شد.

اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم در این مراسم در سخنان کوتاهی با اشاره به تلاش های بی وقفه و رو به رشد موسسه تئاتر طراوت گفت: دوستان و فعالان گروه طراوت به این درک در فعالیت های هنری رسیده اند که هرگز حتی در سخت ترین شرایط نا امید نشوند و دست از اصلاح و بازنویسی و تلاش مجدد برندارند تا موفقیت مورد نظر حاصل شود و انتخاب نمایش نامه این اثر برای دو جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) و آئینی سنتی خود گواهی براین مدعاست.

نوبخت توجه جدی به مسائل تخصصی نظیر پوستر، موسیقی و طراحی صحنه در تئاتر را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: باید هر کار تخصصی را به اهل آن سپرد و گروه های نمایش باید از ارتباطات موثر با گروه های تخصصی نظیر موسیقی و هنرهای تجسمی به دنبال ارتقای سطح آثار خود باشند.

هادی معزی طراح پوستر این نمایش نیز در ادامه گفت: کار در حوزه پوستر تئاتر جزو علاقه مندی های بنده است و به نظرم ما در این حوزه در استان قم با مشکلات جدی روبرو هستیم که همگی مربوط به فهم و درک از مقوله پوستر است.

وی تعامل و همکاری با گروه تئاتر طراوت را نتیجه ساعت ها بحث علمی و فنی توصیف کرد و گفت: ما برای طراحی پوستر هر کدام از نمایش های این مجموعه ساعت ها و بارها پس از مطالعه نمایش نامه، حضور درتمرین و گفتگو با کارگردان به ایده های اصلی می رسیم و تا لحظه چاپ نیز با متخصصین و اهالی فن در ارتباط هستیم تا کار با کیفیت مطلوب توزیع شود.

محمدرضا شاه مردی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز در این مراسم با تقدیر از حضور اساتید رشته های مختلف هنری در این آئین اذعان داشت: ما در تئاتر قم همواره باید در نظر داشته باشیم که وامدار و بدهکار نسلی درخشان هستیم که به تئاتر قم آبرو و اعتبار بخشیدند و در تمام لحظه های خلق اثر خود باید به درس هایی که از این نسل آموخته ایم اتکا کنیم و تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا تئاتر قم همواره درخشان و در صدر بوده و باشد.

شاه مردی دقت و توجه به عناصر حرفه ای در هنر نمایش را زمینه ساز تولید اثری مطلوب توصیف کرد و افزود: پوستر هر نمایشی شناسنامه آن است که شامل مواردی بسیاری در حوزه اطلاع رسانی، ارتباط و معنا می شود که مخاطب در مواجهه نخستین با آن هم از اجرای اثر مطلع می شود، هم ارتباط خود با اثر را تعریف می کند و هم انتقال معنایی هر چند اندک از قصه و ماجرای اثر را درک می‌کند.

 شایان ذکر است نمایش «باطل السحر» از روز شنبه ۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد به مناسبت دهه کرامت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن هنرهای نمایشی قم و اداره کل ورزش و جوانان استان در تالار شهید آوینی قم روی صحنه خواهد بود.

این نمایش در سومین جشنواره تئاتر کریمه استان قم موفق به کسب جوایز نمایش نامه نویسی اول، طراحی لباس برگزیده، کارگردانی دوم، بازیگری زن دوم و تقدیر بازیگری مرد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران