در حال بارگذاری ...

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرهیختگان هنری استان قم

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه ۱۰ شهریور ماه ۹۶ در نشستی با فرهیختگان فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای استان قم مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را بررسی کرد.

به گزارش تئاتر قم، در این نشست، دغدغه های فرهنگی از جمله مشکلات نشر دینی، توزیع کتاب، حمایت از برنامه های قرآن و عترت، فرهنگ سازی قرآنی، توجه به امنیت شغلی خبرنگاران، حمایت از سینمای معناگرا، توجه به رسانه ی دین، مشکلات صنفی هنرمندان هنرهای تجسمی، مشکلات هنرمندان تئاتر و توجه به تئاتر دینی، ایجاد زیرساخت برای هنر شیعی و توجه به هنرمندان قمی در عرصه موسیقی از سوی نمایندگان فرهنگی و انجمن های هنری استان قم مطرح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از شنیدن دغدغه های پیشکسوتان فرهنگی گفت: استان قم نماد فرهنگ دینی در کشور است و قم در این عرصه پیشتاز است.

وی افزود: سیاست دولت برون سپاری تولیدات فرهنگی و هنری و تمرکز زدایی است و تلاش می شود همه ی استان های کشور در توزیع عادلانه بوجه سهیم باشند.

صالحی ادامه داد: شفاف سازی در حمایت، سیاست گذاری و نظارت در قراردادها، ممیزی ها و کاهش زمینه فساد و پررنگ شدن نقد پذیری با عنوان اتاق شیشه ای در دستور کار است.

وی گفت: ویژگی های اقلیمی استان قم باید در حوزه حمایت های فرهنگی هنری جهت تصمیم گیری های فرهنگی اتخاذ شود تا زمینه ساز توسعه اجتماعی شهر قم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هم افزایی مراکز فرهنگی و هنری در قم می تواند در برنامه ریزی چهار سال آینده دولت برای قم تاثیرگذار باشد.

دکتر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: در سال نود و شش از ۹ هزار و صد میلیارد تومان بودجه کشور، سی درصد بودجه عمومی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق یافت که از این مقدار، ۳ میلیارد و چهارصد میلیون تومان به اضافه یارانه نشریات به استان قم اختصاص یافته است.

وی افزود: در حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی، حوزه موسیقی و آموزش های هنری ارائه مجوزها به انجمن مسئولان فرهنگی استان ها واگذار شده است.

مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن اشاره به برگزاری جلسات جهت بررسی مشکلاتِ تئاتر و پیگیری های نوبخت در این حیطه، به اولویت آموزشی و واگذاری فعالیت های هنری به انجمن ها پرداخت. مراد خانی درخواست بودجه و امکانات را از مهم ترین خاصه های هنرمندان دانست وی از روسای انجمن های هنری دعوت کرد جهت عملیاتی شدن پیگیری ها در زمینه های مختلف در تهران جلساتی تشکیل دهند.




نظرات کاربران