در حال بارگذاری ...

برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم

نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم از ۱۸ شهریور ماه ۹۶ با داوری مهران امام بخش، آرش دادگر و میلاد اکبرنژاد آغاز به کار کرد.

به گزارش تئاتر قم، دبیر جشنواره با اشاره به حضور گروههای نمایشی امروز، طراوت، ترمینال، پرواز، سایه روشن و آرین در این جشنواره افزود: حضور ده گروه نمایشی در جشنواره و پیشکسوتان از نکات حائز اهمیت این جشنواره است که خود نشان دهنده اهمیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به هنر تئاتر است.

نوبخت تصریح کرد: بر همگان آشکار است تئاتر رساترین و شیواترین زبان در فهمِ مطالب و بیانِ مشکلات جامعه است. شرکت کنندگان در نوزدهمین جشنواره استانی به موضوعات گوناگونی همچون مشکلات اجتماعی، خانواده و طلاق، بیماریهای روانی، معضلات بازیگران تئاتر، مدافعان حرم و... پرداختند.

وی درباره اجرای نمایش های جشنواره گفت: نمایش «کلاژ» به نویسندگی سید صدرا میرئی و کارگردانی عطا منتظری، «خانه ی عزیز» به نویسندگی محسن پاکدامن و کارگردانی مهدی رکنی، در روز شنبه ۱۸ شهریور همزمان با عید سعید غدیر روی صحنه رفت. یکشنبه ۱۹ شهریور نمایش های «گمشده» به نویسندگی حسن محسنی و کارگردانی علی فرحناک و نمایش «دربند» به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد زرنوش توسط آقایان مهران امام بخش، آرش دادگر و میلاد اکبرنژاد داوری شد و روز سوم جشنواره با نمایش های «کسی که مثل هیچکس نیست» به نویسندگی مینا کریمی و کارگردانی سید سعید میرصادقی و «باطل السحر» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضا شاه مردی به پایان رسید.

نوبخت ادامه داد، در نهایت امروز سه شنبه ۲۱ شهریور نمایش «جمع تهی» که به صورت کارگاهی نوشته شده به کارگردانی صمد آذرخش و «گامی در دوزخ گامی در بهشت» به نویسندگی مصطفی کولیوندی و کارگردانی فرزانه خان محمدی در پلاتو ماه و تالار آوینی روی صحنه خواهند رفت.

وی افزود، فردا در آخرین روز جشنواره شاهد اجرای نمایش های «سرگیجه های یک ذهن مقطع» به نویسندگی ابوالفضل بلغندر و کارگردانی صدیقه مشایخی و «مسافران» به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی سید محمد جواد طاهری خواهیم بود.

نوبخت افزود: اعلام منتخبین نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی و اولین جشنواره استعدادهای جوان همزمان با مراسم اختتامیه خواهد بود. وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی گروه های نمایشی و دعوت از آنان جهت شرکت در مراسم اختتامیه گفت: روز جمعه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۶/۳۰ در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برگزاری این مراسم با حضور مسئولین و هنرمندان خواهیم بود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران