جشنواره؛ جایگاهی برای تبادل تجربه و ارتباط و تعامل بین هنرمندان حسین فداییحسین: جشنوارهها قرار است محل عرضه آثاری باشند که در بازه زمانی مشخصی تولید و اجرا شدهاند و در طول برگزاری جشنواره به اجرا درمیآیند ...
نقدی بر نمایش «مثل سوسوی فانوس آویخته» زبان «چگونگی» بر زبان «چه» رجحان دارد تئاتر قم_آریا باقری؛ تئاتر «مثل سوسوی فانوس آویخته» همچون عنوانش فاقد صورت و دغدغه است. از بنمایه روی موضع بنا شده و از سوژهاش فراتر نمیرود، حتی به یک پلات ...
نقد آریا باقری بر نمایش سکوت شخصیتها تنها در افعال پاره پارهشان موجود است ایران تئاتر، قم_آریا باقری؛ «پچ پچههای پشت خط نبرد» جشنواره،از یک همگرایی و واگرایی میان دو اجرای نسخۀ اصلیش رنج میبرد. همگرایی از حیث ارتباط متنی با عین آنچه ...
نقد آریا باقری بر نمایش «بابا نان داد» شبهشخصیتها فارق از اینکه سکوت ندارند، خمیرمایهٔ ایجابی نیز ندارند آریا باقری دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشت هایی کوتاه ، به نقد آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم پرداخته است.
نقد آریا باقری بر نمایش هنرمند بایستی دریابد «چگونه» به مسائل وارد شود و آنها را از آن خود سازد آریا باقری دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشت هایی کوتاه ، به نقد آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم پرداخته است.
نقدی بر نمایش «زبان تمشکهای وحشی» نگاهی پارانویایی بر روابط انسانیِ میان زن و مرد تئاتر قم_آریا باقری؛ بیایید پشت اسامی مخفی نشویم چرا که شربت حقیقت - به مدد نقد - بسی شیرینتر است. مشکل «زبان تمشکهای وحشی» از اساس متناشاست، نه اجرایش. زیرا یک ...
نقدی بر نمایش «من هزار و یکشب زندهام» روایت الکشده بیتعین مکان و زمان تئاتر قم_آریا باقری، تئاتر «من هزار یکشب زندهام»، یک روایت الکشدهٔ بیتعینِ مکانی و زمانی از خاطرات اسارت «معصومه آباد» است که برخلاف ادعای کارگردانش، ...
نقد آریا باقری بر نمایش «شاعرانگی یک شازده شوربخت» همچنان مشکلش «شاعرانگی»، «شوربختی» و «شازده»اش است آریا باقری دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشت هایی کوتاه ، به نقد آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم پرداخته است.
نقد آریا باقری بر نمایش «آهنگهای شکلاتی» از سوژهاش فراتر نمیرود آریا باقری دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشت هایی کوتاه ، به نقد آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم پرداخته است.
یادداشتی از فرزاد جمشید دانایی بر نمایش نمایشی از شهر قم « واشینگ کلوز» می تواند یکی از امیدهای کسب جایزه حداقل در بخش نمایشنامه نویسی باشد یادداشت فرزاد جمشیددانایی در سایت گیتی آنلاین ، درباره اجرای نمایش " مهندس واشینگ کلوز " از استان قم در جشنواره تئاتر فجر
نقدی بر نمایش مهندس واشینگ کلوز «مهندس واشینگ کلوز» روایتِ زندگیِ بدیست که بدتر میشود نقد امیر اسدالله بنکدار ، نویسنده و کارشناس ارشد فلسفه هنر بر نمایش مهندس واشینگ کلوز
یادداشتی بر نمایش وداع با اسلحه اگر یک نمایش دراماتیک نبود می توان گفت که ایراد دارد؟ یادداشت گونه ای از مهدی حبیبی تبار درباره نمایش " وداع با اسلحه " به کارگردانی شاهین سلطانی
نوشتاری بر نمایش پنج متری اول، بن بست سوم خودآگاهی یا ناخودآگاهی؟ نوشتاری بر نمایش پنج متری اول، بن بست سوم، نویسنده: عباس نصرتی نیا، کارگردان: احمد شریفی فرد، کاری از گروه تئاتر طراوت. نمایش ، قصه جماعتی است که هنوز درگیر دوران ...
یادداشتی بر نمایش «منظومه» نمایش منظومه ؛ اثری بی ادعا و تاثیرگذار آرزو شفق-دپارتمان نقد تئاتر، علی فرحناک هم در مقام کارگردان و هم نویسنده ی این اثر به خوبی توانسته است با نگارش متنی تاثیرگذار که حاصل درک عمیق او از سوژه نمایشنامه ...