در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش مهندس واشینگ کلوز :

انسان بودن سخت‌ترین رؤیایی است که یک حیوان می‌تواند آرزویش را داشته باشد

ابوالفضل بلغندر نویسنده و کارگردان نمایش مهندس واشینگ کلوز از اجرای این نمایش گفت .

به گزارش تئاتر قم ، ابوالفضل بلغندر با اشاره به اجرای نمایش مهندس واشینگ کلوز اظهار کرد: داستان این نمایش هرمنوتیک اجتماعی زندگی انسان‌ها است و داستان نویسنده‌ای بی‌پول را بیان می‌کند که به دلیل آنکه نمی‌تواند از شغل نویسندگی درآمدی برای خانواده کسب کند به نصب سیفون می‌پردازد.وی خاطرنشان کرد: همسر نویسنده که زندگی تجملاتی را دوست دارد به دوستانش می‌گوید همسرم مهندس واشینگ کلوز است زمانی که دوستانش معنی سخن او را می‌فهمند، او را مسخره می‌کنند و این زن به شوهرش ایراد می گیرد و مرد را ترک می‌کند.

کارگردان نمایش مهندس واشینگ کلوز با بیان اینکه این مرد در حال وصل کردن سیفون با شخصیت‌های دیگر از طریق تلفن در ارتباط است، گفت: به عنوان مثال بازیگر همزمان که در سرویس بهداشتی در حال وصل کردن سیفون است با ناشر درباره داستان جدید رأیزنی می‌کند.وی با اشاره به داستان نویسنده گفت: داستان درباره یک خوک است که آرزوی انسان شدن دارد و در حال تلاش است که انسان باشد و سعی می‌کند برای خودش با برگ لباس درست کند و غذای خود را به دیگران بفروشد و خاصیت‌های خوب و بد انسان‌ها را دارد ولی هر چه تلاش می‌کند به دلیل آنکه بدنش برای این منظور ساخته نشده در انتها به مرگش منجر می‌شود.

بلغندر خاطرنشان کرد: این خوک، انسان و نویسنده ما است که از شرایطش راضی نیست و نمی‌خواهد سیفون وصل کند بلکه می‌خواهد شغل نویسندگی که آرزویش را دارد، ادامه دهد.

وی عنوان کرد: ناشر به نویسنده نقص‌هایی برای داستانش مطرح می‌کند و نمی‌خواهد داستان را چاپ کند و از طرفی نویسنده با همسرش به مشکل می‌خورد و همسر به خانه مادرش می‌رود. نویسنده در سرویس بهداشتی تمام نوشته‌های خود را در آتش می‌سوزاند.

نویسنده و کارگردان نمایش مهندس واشینگ کلوز از اجرای این نمایش تا 15 مهر ماه ، ساعت 21 در خانه نمایش قم خبر داد و افزود: این نمایش محصول گروه تئاتر امروز است که در آن ، علی مقدم، صدیقه مشایخی، ابولفضل احمدی و احمد علیئی نقش‌آفرینی دارند.

وی خاطرنشان کرد: جمله «انسان بودن سخت‌ترین رؤیایی است که یک حیوان می‌تواند آرزویش را داشته باشد» در این نمایش بیان می‌شود و مهمترین عبارتی است که می‌توان در وصف این نمایش بیان کرد.




نظرات کاربران