در حال بارگذاری ...
مهدی حبیبی تباردر گفتگو با تئاتر قم گفت :

مردم قم نمایش های دینی و مذهبی کودک و آثار کمدی را بیشتر می پسندند

لطفا خودتان را معرفی و به اختصار از سوابق کاری خود بفرمایید.

- مهدی حبیبی تبار،کارشناس بازیگری و کارشناس ارشد کارگردانی، از سال ۱۳۷۸،فعالیت تئاتری خود را در قم با بازی در نمایش معرکه در معرکه آغاز کردم،در سال ۱۳۷۹ وارد دانشکده هنر و معماری تهران شدم و در رشته بازیگری شروع به تحصیل نمودم و همزمان به کار و تجربه در زمینه تئاتر در گروه های دانشجویی و حرفه ای نمودم.در سال ۱۳۸۴ در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی نمایش مشغول به تحصیل و در سال ۱۳۸۶ فارغ التحصیل شدم.بازی و کارگردانی در نمایش های مختلفی از جمله،مرگ در نمی زند،در انتظار گودو،مونتسرا،بازرس،شب شقایق،مردهای مردم،خاک به علاوه خاک،عشق شفا بخش،تهران ۲۰،دشمن دشمن است،رنگین کمان دوستی و...،تدریس در موسسات و مراکز آموزش تئاتر،تالیف کتاب و مقاله در زمینه های مختلف مرتبط با هنر نمایش، کارگردانی چندین فیلم مستند و بازی در چند فیلم تلویزیونی و سریال و...از جمله فعالیت های اینجانب در عرصه هنر نمایش است.

 در چه زمینه ای وچه مدت است که با انجمن هنرهای نمایشی استان قم همکاری دارید و چگونه این همکاری آغاز شد؟

- در زمینه تدریس بازیگری و  برگزاری جلسات نقد و بررسی نمایش های اجرا شده در شهر قم .به واسطه محبت و دعوت دوستان انجمن نمایش به مدت سه ماه است که با انجمن همکاری دارم .

 

 فعالیتهای این انجمن را در دوره جدید چگونه ارزیابی می کنید؟

-  به یقین نسبت به دو سه دوره گذشته رشد کمی و کیفی تصاعدی داشته است.

 

 نقاط ضعف و قوت انجمن در روند فعلی را چه می دانید؟

- تاکید بر آموزش و تشویق هنرجویان و هنر دوستان به مطالعه از نقاط قوت وستودنی فعالیت های انجمن در این دوره است.

 

پیشنهاد شما برای ارتقای سطح کیفی آثار هنرمندان تئاتر قم چیست؟

- برگزاری ورکشاپ های تخصصی با استفاده از اساتید فن چه بومی و چه غیر بومی و تشویق و ترغیب هنرمندان و هنر جویان به التزام در شرکت در کارگاه ها.

 

 مهمترین کمبود در عرصه هنرنمایش را چه چیزی می دانید؟

- ضعف هنرمندان در مطالعات مرتبط با هنر به طور کلی و هنر نمایش به شکل خاص.

 

اگر نمایشهای منتخب حضور در بیست ویکمین جشنواره استانی تئاتر قم را دیده اید ، کیفیت آنهارا چگونه ارزیابی می کنید؟

- متاسفانه با حمایت هایی که انجمن از این نمایش ها داشته و دارد،انتظار می رفت شاهد آثار با کیفیت تری باشیم که این مهم متأسفانه فقط در یکی دو اثر محقق شده است.

 

اگر بخواهید اولویت بندی کنید ، ترتیب اولویت موارد ذیل از نظر شما چگونه است؟  برگزاری جشنواره های مختلف درسطوح و موضوعات مختلف ، برگزاری کلاسها و ورکشاپهای آموزشی ،  تولید و اجرای عمومی نمایش در استان ویا پژوهش و چاپ آثار مکتوب در زمینه تئاتر قم ؟

-اول : برگزاری کلاس ها و ورکشاپهای آموزشی ، دوم : تولید و اجرای عمومی نمایش در استان ، سوم : برگزاری جشنواره های مختلف در سطوح و موضوعات مختلف و چهارم : پژوهش و چاپ آثارمکتوب در زمینه تئاتر قم

 

 به نظر شما مردم قم بیشتر خواستار تماشای چه نوع نمایشهایی در این شهر هستند و از چه نمایشهایی بیشتر حمایت می کنند؟

- مردم قم ، نمایش های دینی و مذهبی،نمایش کودک و آثار کمدی را بیشتر می پسندند.




نظرات کاربران