در حال بارگذاری ...
افتتاح بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم :

از آرزوی تحقق شعار فردای روشن در تئاتر قم تا گلباران شدن سید محمدجواد طاهری

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور هنرمندان و گروههای نمایشی حاضر در این جشنواره برگزارشد.

به گزارش تئاتر قم ، بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم یکشنبه شب با حضور گروه های نمایشی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان عرصه تئاتر قم در خانه نمایش قم آغاز به کار کرد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته مدیران گروه های نمایشی که در بخش مسابقه این جشنواره اثر داشتند لحظاتی پشت تریبون حاضر شدند و سخن گفتند

ابوالفضل بوالغندرکارگردان نمایش مهندس واشینگ کلوز با اشاره به اینکه استاد سمندریان از اساتید شهیر عرصه تئاتر ایران، معتقد بود که « ما تئاتر کار می کنیم به این دلیل که در بهشت نیستیم» اظهار کرد: پس قرار است این تئاتر ما را به بهشت، دوستی، مهربانی و با هم بودن برساند.

وی افزود: لازم است کمی تامل کنیم و بیندیشیم آیا تئاتری که ما کار می کنیم شامل این موارد می شود؟ و اینکه آیا به بهشت رفتن، دوستی، مهربانی و با هم بودن باور داریم؟

کارگردان نمایش مهندس واشینگ کلوز با تاکید براینکه باید تامل کرد و اندیشید که رقابت ها تا چه اندازه می تواند جلوی دوستی ها را بگیرد ویا موجب دوستی ها شود، گفت: همه گروه های نمایشی در جشنواره تئاتر استان قم میزبان هستند و ما باور داریم دبیر جشنواره و تمامی عوامل میزبان هستند و مهمانان این جشنواره تماشاگرانی هستند که اگر نباشند ما اجرایی نخواهیم داشت.

علی فرحناک دبیربیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم نیز با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره برای دادن دست دوستی و برادری برگزار شده است، گفت: در این جشنواره قرار است رقابت های سالمی صورت بگیرد و دوستی ها بعد از پایان جشنواره نیز ادامه پیدا کند.

وی با تاکید براینکه جشنواره تئاتر جشن هنرمندان نمایش است، تصریح کرد: باید در این جشن شاد بود و خوشحال باشیم که تئاتر بهانه ای است که دور هم جمع شویم و با یکدیگر صحبت کنیم.

دبیربیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم اضافه کرد: جشنواره تئاتر فرصتی است تا بتوانیم حرف های دلمان را بزنیم و فضایی ایجاد شود که بیش از پیش با یکدیگر دوست و همدل باشیم.

وی افزود: گاهی اوقات زیبایی های خاصی در دورهمی های تئاتری بوجود می آید و این جمع شدن های صمیمی موجب همدلی و برطرف کردن مشکلات دیگر اعضا می شود.

فرحناک ادامه داد: لازم است صمیمت ادامه دار باشد و در جمع های صمیمی تئاتر اگریکی از اعضا مشکل مالی یا خانوادگی دارد و یا اینکه اگر لازم است هم فکر و هم سخن داشته باشد با او همراه شویم.

وی با اشاره به شعار این جشنواره بیان کرد: این شعار را به عنوان یک شعار بی ارزش به آن نگاه نکنیم و می خواهیم این شعار را همه با هم احیا کنیم زیرا که فردا برای ما روشن است.

دبیربیست و یکمین جشنواره تئاتر قم گفت: موجب خرسندی است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به دنبال تدوین سند چشم انداز تئاتر قم است تا برای سال های آینده برنامه و هدف مشخص تعیین و تدوین شود.

وی از تمام هنرمندان تئاتر استان قم درخواست کرد که برای تدوین سند چشم انداز تئاتر قم برنامه های مختلفی را پیشنهاد دهند تا در صورتی که بودجه ای تخصیص یافت بدانیم چه مطالباتی را باید دنبال کرد.

جواد طاهری مدیرخانه نمایش استان قم نیز با ابراز خرسندی برای حضورش روی صحنه تئاتر گفت: اگر صد بار دیگر متولد شوم به طور قطع به صورت مجدد به روی صحنه برمی گشتم.

وی افزود: افسوس می خورم که روزهایی را سپری کردم که متوجه این نبودم در چه حرفه شرافتمندانه ای مشغول کار هستم زیرا ارزش های این کار را نمی شود با زبان بیان کرد.

مدیرخانه نمایش استان قم اضافه کرد: از قرن ها پیش از میلاد مسیح (ع) چراغ تئاتر می سوزد و تا کنون روشن است.

وی با توصیه بر ضرورت اندیشه به جوانانی که وارد این عرصه شدند، گفت: آینده پیش روی تمام جوانانی است که در این راه گام نهادند و باید برای رسیدن به فردایی روشن بیش از پیش تلاش کرد.

طاهری بیان کرد: باید به اندازه ای تلاش کرد که اگر قرار شد در فضای بزرگتری مشغول شوید، به اندازه ای ظرفیت خود را بالا ببرید که با وزش نسیم کمر خم نکنید.

وی با تاکید براینکه تا نفس در وجود دارم دست از آموزش برنمی دارم، عنوان کرد: امروز بیش از هر زمانی این رسالت را بردوش خود دارم تا آنچه تجربه کرده ام و آموخته ام را به نسل های بعدی انتقال دهم.

در بخش پایانی این برنامه جمعی از هنرجویان از جواد طاهری به عنوان پیشکسوت تئاتر قم که برای بهبود حال تئاتر قم به صورت جدی گام بر می دارد، با اهدای شاخه های گل تقدیرکردند.




نظرات کاربران