در حال بارگذاری ...
علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم :

هنرمندان تئاتر قم در شرایط کرونایی نیازمند حمایت جدی هستند

علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم در گفت و گویی لزوم توجه مسئولین به دغدغه های هنرمندان این استان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش تئاتر قم به نقل از خبرگزاری ایرنا ، علی فرحناک ، رییس انجمن هنرهای نمایشی قم گفت: با توجه به تعطیلی بیش از ۲ ماهه تمام سالن های نمایشی استان ناشی از شیوع کرونا و احتمال استمرار این شرایط، هنرمندان و فعالان تئاتر نیازمند توجه و حمایت جدی هستند.

علی فرحناک افزود: پیشنهادها و طرح‌هایی برای فعالیت گروه‌های تئاتر استان به صورت مجازی و در قالب برخی شبکه‌های اجتماعی که قابلیت پخش زنده را دارند، وجود دارد که در حال بررسی ابعاد مختلف آن هستیم ولی آنچه مسلم است اینکه هیچ کدام جای اجرای تئاتر را نمی‌گیرد .

وی اظهار داشت: هنرمندان عرصه تئاتر بیش از ۲ ماه است که موفق به انجام هیچ فعالیت هنری و درآمدزایی نشده‌اند که باید مشکلات فعالان این عرصه شناسایی و مورد حمایت قرارگیرند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی قم تاکید کرد: اگر مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان کمک در شرایط کنونی را ندارند، بودجه‌ای را تعیین کنند که تا پس از پایان کرونا با کمک به گروه‌های تئاتر، بخشی از خسارت فعالان این عرصه جبران شود.

فرحناک اظهار داشت: پخش زنده اجرای تئاتر از طریق فضای مجازی و فروش بلیت یکی از پیشنهادهایی است که مطرح شده ولی به دلیل اینکه بازیگران در معرض خطر قرار می‌گیرند، هنوز این موضوع درحال بررسی بیشتر است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های شبکه‌های اجتماعی به منظور ادامه فعالیت‌های آموزشی و تعامل میان هنرمندان هنر نمایشی استان در حال انجام است، گفت: سال گذشته یک هزار ساعت آموزش به ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان هنر نمایش استان انجام شد تمام برنامه های آموزشی حضوری به دلیل شیوع کرونا در ماه های اخیر متوقف شده‌است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی قم بیان کرد: پخش نمایش‌های ضبط شده سال های گذشته از طریق شبکه‌های اجتماعی، اجرای پخش زنده تئاترها از فضای مجازی و انجام مسابقه نمایشنامه نویسی کوتاه از میان این نمایش ها از جمله طرح هایی است که در حال بررسی هستند.

به گزارش تئاتر قم ، وجود بیش از ۵۰۰ هنرمند تئاتر، ۲۰ استاد هنر تئاتر و ۷۰ لیسانس تئاتر در حوزه‌های مختلف کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و گریم از جمله ظرفیت‌های تئاتر استان قم است.

تئاتر قم در زمینه‌های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده‌اند.

قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال از جمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تئاتر است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

نظرات کاربران