در حال بارگذاری ...
در ادامه فعالیت‌های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان قم

کارگاه " شناخت وظایف یک کارگردان در مراحل مختلف اجرا " برگزار شد

با حضور استاد محمدرضا آزاد پیشکسوت هنرهای نمایشی استان قم ، کارگاه " شناخت وظایف یک کارگردان در مراحل مختلف اجرا " در قم برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم ، در ادامه فعالیت‌های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، کارگاه " شناخت وظایف یک کارگردان در مراحل مختلف اجرا " با حضور هنرجویان دوره های مختلف آموزشی این انجمن برگزار شد .

در این کارگاه ، ابتدا فیلم نمایش " کریم لوژی " برای شرکت کنندگان به نمایش درآمد . سپس استاد محمدرضا آزاد پیشکسوت هنرهای نمایشی و استاد دانشگاه ، با استفاده از نشانه های موجود در این نمایش ، به تحلیل اثر پرداخته و چگونگی نگاه کارگردان اثر را در این نمایش مورد بررسی و توجه قرار داده و وظایف یک کارگردان را در راستای انتقال مفهوم و فضای حسی یک نمایش برشمرد.

همچنین در این جلسه ، بر قابلیتهای نمایشنامه و توانایی های بازیگر در جهت کمک به جلوه نمودن کارگردانی ، توضیحاتی ارائه شد.

کارگاه های آموزشی زمینه های مختلف هنر نمایش از چمله فعالیتهایی ست که انجمن هنرهای نمایشی استان قم در سال 1400 در دستور کار خود قرار داده تا هنرجویان این انجمن برای ورود به بدنه اصلی تئاتر استان آمادگی بیشتری را به دست آورند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران