در حال بارگذاری ...
سید علی خوشرو بازیگر حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

همه برای رقابت به جشنواره می‌آیند و سعی می‌کنند بهترین باشند

سید علی خوشرو دیپلمه ی هنرستان هنرهای زیبای قم و دانشجوی بازیگری در دانشگاه پارس تهران ، چهار سالی ست که در موسسه ی آموزش بازیگری آرین مشغول به فعالیت است . او در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم در نمایش پچپچه های پشت خط نبرد به ایفای نقش پرداخته است.

نقشی که او در نمایش پچپچه های پشت خط نبرد دارد علیرضاست.علیرضا سربازی پر انرژی و پرهیاهوست در جبهه ی جنگ ایران و عراق در سال ۶۱ که  یک الکی خوش است و به جنگ آمده که همه  دوستان و رفقایش را بخنداند. در حالی که خود او پر از ترس و دغدغه های بسیاری است.علیرضا شخصیت چند بعدی است که نمی‌توان واکنش های او را در موقعیت های مختلف تشخیص داد اوهمه چیز می داند اما بروز نمیدهد فقط سعی میکند با شوخی ها و مسخره بازی هایش وقت را بگذراند اما در صحنه ی سه با اعلام پایان آتش بس  او کاملا به یک کاراکتر دیگر تبدیل میشود و دیگر خبری از شوخی های او نیست...

خبرنگار ایران تئاتر در قم با سید علی خوشرو درباره حضورش در جشنواره و ایفای نقش در نمایش پچپچه های پشت خط نبرد گفت و گو کرده‌است که می‌خوانید:

 فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر را چگونه ارزیابی می کنید؟

برگزاری جشنواره درکل برای هنرجویان و هنرمندان خیلی خوب است به این علت که هم فرصتی است برای دیده شدن افراد و هم فرصتی است برای فهمیدن نقص های خود و هم انگیزه و انرژی خوبیست برای ادامه ی این مسیر برای هنرمندان جوان.البته از دیگر بازیگر ها و نمایش ها اطلاعی ندارم ولی به نظرم همه برای رقابت به جشنواره می آیند و سعی می کنند بهترین باشند.

علاوه براین هرچه که نمایش ها در سالن های خوب و حرفه ای در قم اجرا بروند بهتر است و اجراها رنگ و روی بهتری می گیرد و مخاطبان حس بهتری در جشنواره دارند.

برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟

خیلی زیاد.به این علت که ما شاهد رشد توانایی فکری و کاری در هنرمندان شهرمان می‌شویم و وقتی این اتفاق بیفتد مردم بیشتری به سالن های ما می آیند و تئاتر می‌بینند واین در رونق مجدد تئاتردر شهرخیلی کمک خواهد کرد.

به نظر شما مهم ترین مسئله ای که یک بازیگر برای ایفای موفق نقش خود باید مد نظر قرار دهد چیست؟

انتقال حس به مخاطب و درگیر کردن مخاطب با محتوای موجود در اثر.چرا که هدف تئاتر همین است. در این مسیرمهم ترین درگیری و مسئله من رسیدن به نقش بود که با راهنمایی های کارگردان کار فکر می کنم تا حدودی در این زمینه موفق شده باشم.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟

 میتواند خیلی مفید باشد به این علت که هنرمندان مورد نقد قرار میگیرند و به نقص هایشان پی میبرند و میفهمند که باید چگونه کار تولید کنند.




نظرات کاربران