در حال بارگذاری ...
فاطمه رمضانی مقدم بازیگر حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

در این دوره یکی از جذابترین رقابت‌های بازیگری را شاهد هستیم

فاطمه رمضانی مقدم ۲۵ ساله ،کارشناس معماری ، از سال ۹۰ به طور حرفه‌ای وارد این عرصه شده و در طول این سال ها در جشنواره های مختلفی حضور داشته و در نمایشهای کافه سیروس ، پدرانگی ، گامی در دوزخ،گامی در بهشت و... ایفای نقش داشته است .در حال حاضر با بازی در نمایش «بی همه چیز» در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم حضور دارد.

 

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، با فاطمه رمضانی مقدم درباره جشنواره تئاتر قم و ایفای نقش در نمایش «بی همه چیز» گفت و گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

در مورد نقشی که در این نمایش دارید توضیح دهید؟

نمایش بی همه چیز به مقاومت مردم خرمشهر در دوران دفاع مقدس می پردازد و من در این نمایش سه نقش را بازی میکنم. یک دختر ، یک خواهر و یک همسر که هر سه نفر در شرایط مختلف با از خودگذشتگی به مقاومت در خرمشهر کمک میکنند.

نظر شما درمورد فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر چیست؟

از آنجایی که خود من هم هنرمند جوانی هستم ممنون و سپاسگزارم که این فرصت برایم فراهم شده و از دیگر دوستان دعوت میکنم تا این فرصت را مغتنم بدانند و به بهترین شکل ازآن استفاده کنند. حضور جوانان در هر عرصه ای می تواند طراوت ، تازگی و خلاقیت را به ارمغان بیاورد و باعث پیشرفت شود.

با توجه به حضور دیگر بازیگران به‌عنوان رقبای خود در جشنواره بیست و دوم ، سطح کیفی بازیگران را در این جشنواره چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به این که در تمام ادوار جشنواره رقابت بین بازیگران استان سخت و نفیس گیر بوده مطمئن هستم که با این ترکیب از هنرمندان با تجربه و دوستان هنر دوستم در این دوره یکی از جذابترین رقابت‌های بازیگری را شاهد هستیم.

به نظر شما برای برگزاری با کیفیت جشنواره استانی توجه به چه نکاتی ضروری است ؟

قطعا که دبیر محترم جشنواره جناب استاد علی فرحناک بر تمام راهکارهای هرچه بهتر برگزار کردن جشنواره واقف هستند، بنده فقط پیشنهاد میکنم همه تلاش کنیم که در آرامش و دوستی این رقابت را سپری کنیم تا تجربه و خاطره‌ای جذاب در ذهن و قلبمان باقی بماند.

برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟

قطعا تاثیر به سزایی خواهد داشت اگر با اطلاع رسانی عمومی حداقل ۳۰ درصد مردم شهرمان از این رویداد هنری با خبر بشوند ،مردم از هنر نمایش همیشه استقبال میکنند ولی متاسفانه درصد بالایی اصلا اطلاعی از اجراها و برگزاری جشنواره تئاتر ندارند.

به نظر شما مهم ترین مسئله ای که یک بازیگر برای ایفای موفق نقش خود باید مد نظر قرار دهد چیست؟

شناخت کاراکتر و درک درست از موقعیت نمایشی که کاراکتر در آن قرار دارد. این دو اصل ، در بازی یک بازیگر می تواند بسیار مهم باشد.

به عنوان بازیگر تا کنون در مسیر تمرین‌های نمایش خود با چه مشکل مهمی مواجه بوده اید؟

به لطف خدا با هیچ مشکلی رو برو نبودم و امیدوارم که این شرایط برای تمام دوستان عزیزم در نمایش‌های دیگر هم فراهم بوده باشد.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟

بسیار زیاد. قطعا که جلسات نقد و بررسی آثار در درجه اول میتواند برای هنرمندان مفید باشد و در درجه دوم برای مخاطبان نمایش که میتوانند به رموز بیشتری از نمایش دست پیدا کنند و لذت دو چندانی داشته باشند.با توجه به این که شرایط برگزاری کارگاه در این دوران سیاه کرونایی میسر نبوده قطعا این کارگاه‌ها میتواند مفید فایده باشد.

در پایان اگر نکته خاصی در مورد برگزاری جشنواره به نظرتان می رسد بیان کنید؟

آرزوی موفقیت دارم برای تیم برگزاری جشنواره و بسیار سپاسگزارم که با از خود گذشتگی این فرصت را در اختیار هنرمندان قرار دادند که دوباره روی صحنه بدرخشند و لذت ببرند.




نظرات کاربران