در حال بارگذاری ...
محمدرضا خسروشاهی کارگردان «پچپچه های پشت خط نبرد» معرفی شده از استان قم :

می‌توانیم با هنر جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم

محمدرضا خسروشاهی کارگردان «پچپچه های پشت خط نبرد» در گفت و گویی از موفقیتش در این نمایش گفته است.

محمدرضا رقمی خسروشاهی متولد آذر ماه ۱۳۷۰ در شهر تهران است. اولین کاری که به شکل جدّی کارگردانی کرده است ،  تحصیلات خود را در تهران و کرج گذراند و تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم ارتباطات اجتماعی در دانشکده صدا و سیمای مرکزقم به اتمام رساند. از تابستان سال ۱۳۹۷ وارد عرصه هنر تئاتر شد و فعالیتش را با بازیگری در نقش وهب نصرانی(از یاران امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا) در نمایش هنگامه‌ای نابهنگام به کارگردانی وهاب حقیقی‌مقدم آغاز کرد.  در طی سالیان گذشته تجربه‌هایی به عنوان بازیگر در عرصه تله تئاتر، فیلم کوتاه، تئاترهای مذهبی، سریال، نمایش‌های رادیویی و دوبله داشت و از سال ۱۳۹۸ به عضویت مجموعه خانه نمایش قم به مدیریت سیّد محمدجواد طاهری درآمد و در دوره‌های کارگردانی شرکت و پس از پایان دوره، به شکل عملی و کارگاهی وارد عرصه دستیاری و کارگردانی تئاترشد. محمدرضا رقمی خسروشاهی برای کارگردانی نمایش «پچپچه‌های پشت خط نبرد» به قلم علیرضا نادری، سوی هیئت داوران بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم به عنوان یکی از دو اثر برگزیده ی این جشنواره به دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد . به همین بهانه در گفت و گویی با خبرنگار ایران تئاتر در قم ، درباره فعالیتش در حوزه تئاتر گفت.

خسروشاهی درباره موفقیتش در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم گفت:در این نمایش و جایگاهی که امروز دارم،خود را مدیون خانواده خوب و منسجم خانه نمایش قم و استاد طاهری عزیز میدانم که واقعا همیشه برای همه ما پدری کردند.

وی افزود:یقینا مسئولیت همه ما نسبت به هنر این مرز و بوم و ارتقاء سطح و جایگاه والا و اصیل آن بسیار است و با دریافت این جوایز و عناوین،به طور حتم مسئولیتمان صد چندان می‌شود و وظیفه‌مان سنگین‌تریکی از دلایل بیشتر شدن این مسئولیت، نگاه متفاوتیست که اطرافیان و سایر هنرمندان به برندگان جشنواره‌ها پیدا میکنند و انتظارشان از این افراد این است که کلامشان را به مسئولین امر برسانند و یا اینکه هرساله کارهای قوی‌تر و جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر ارائه کنند که خودِ این مسئله اگر به درستی شناخته شود موجب رشد و پیشرفت در این زمینه‌هاست. وظیفه ما این است که در این مسیر دوام بیاوریم و قدرتمندانه‌تر کارهای حرفه‌ای‌، با کلام و بیانی ناب و هنرمندانه ارائه کنیم.

این کارگردان گفت:هنر،نوعی بیان است؛ بدین معنا که هنر برای بیان مطالب و موضوعات گوناگون به روشی خلاقانه،زیبا و هنرمندانه بوجود آمده است. پس این هنر باید دیده،شنیده و حس شود و بالطبع هنرمندان علاقه دارند که آثارشان در هر عرصه‌ای دیده و درک شود و چه جایی بهتر از جشنواره‌های گوناگون در سطوح مختلف و در کشور ما جشنواره بین المللی فجر پس عموم هنرمندان در عرصه تئاتر و سینما علاقه دارند به این جشنواره راه یابند و کلامشان را به چشم و گوش تعداد کثیری از هنردوستان هنر فهم برسانند.

محمدرضا رقمی خسروشاهی در پایان تصریح کرد:به عقیده بنده،خاستگاه هنر از ابتدای خلقت بشر و یا حتی قبل از آن است؛ آنجایی که خداوند متعال پس از خلقت انسان به خودش تبریک می‌گویدحال دوست دارم دنیایی را تصور کنید که انسان‌ها در آن هنر را می‌شناسند و هنرمندانه با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. چه دنیای زیبا و دوست داشتنی و آرامیست!وظیفه ما به عنوان فعالان عرصه هنر این است که به بهبود فعالیت مراکز هنری کمک کنیم. مراکزی که زبان هنر را به فرزندان خوب و پاک این کشور آموزش می‌دهند.وظیفه ما حمایت از اساتیدیست که هنر را فهمیده و چشمان ما را به روی دنیای هنر و داشتن جهانی زیباتر برای زندگی گشوده‌اند.

وظیفه ما حمایت از آموزشگاه‌هایی است که ما را به این جایگاه رسانده‌اند و اگر آموزش‌ها و همراهی آنان نبود،معلوم نبود مسیر زندگی امثال من به کدام سمت می‌رفت و آیا اصلا با هنر زیبا زیستن آشنا می‌شدیم یا خیراعتقاد همه ما این است که میتوانیم با گسترش هنر، این کشور و این جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم.




نظرات کاربران