در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره مطرح کرد

تاکنون ۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره قم رسیده‌است

نشست صمیمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ستاد اجرایی بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، این نشست عصر یکشنبه ۳۰ مردادماه با حضور حسن دلیر، معاون  هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر نوبخت دبیرِ جشنواره، امیرحسین یاوری مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، مهدی مهدوی راد مدیر کمیته کارشناسی، ابوالفضل صادق مدیر کمیته اجرایی، رضا خانیان مسئول سمعی و بصری، مریم سادات صدر پور مسئول دبیرخانه، رسول راثی همکار کمیته اجرایی در دبیرخانه بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی برگزار شد.

 مرتضی عقیقی مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی استان قم نیز در این جلسه حضورداشت.

حسن دلیر ضمن خدا قوت به گروهِ اجرایی جشنواره بیان کرد: منتظر بودم ارسالِ متون به نتیجه‌ی مطلوبی برسد تا به گفت‌وگوی منطقی و جهت‌دار برسیم. وی تأکید کرد: همه ما یک خانواده هستیم و بی‌گمان کلِ این خانواده دغدغه‌اش برگزاری جشنواره تئاتر استانی به بهترین وجه است زیرا خروجی جشنواره که به فستیوالِ فجر راه پیدا می‌کند ویترینِ استانِ قم ازلحاظ شرایط بومی و فرهنگی است به همین جهت بحث محتوا و حساسیت‌های استان و مراجع نظارتی از اهّم مطالب است.

وی ضمن تشکر از دبیر جشنواره به جهت نظارتِ دقیق بر متونِ راه‌یافته به جشنواره بیان کرد: هرچند متون، توسطِ چند گروه بررسی می‌شود اما نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه شود کیفیت آثار است کیفیتِ آثار را فدای کمیت آن نکنیم و مورد بعد، متقاضیانی که متنشان قابل اصلاح و بازنویسی است به کمک کارشناسان و توصیه‌های پدرانه‌ی دبیر جشنواره بدونِ تغییر در ساختار نمایشنامه، این امر محقق شود تا درنهایت با متنِ احیاء شده و بدون آسیب به ساختارِ کلیِ نمایشنامه، شاهد آثار قدرتمند باشیم.

معاون هنری اداره کل ارشاد، ضمن تأکید مکرر در خصوص متن‌های بومی، از حمایتِ ویژه و توجه خاص به این آثار خبر داد و افزود: به جهت تداخل دو رویداد مهمِ نمایش‌های خیابانیِ کنگره ملی شهداء و جشنواره تئاتر استانی، هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین انجمن هنرهای نمایشی و ستادِ جشنواره استانی انجام و تمهیدات لازم درزمینهٔ هماهنگیِ سالن‌های تمرین اندیشیده شود.

حسن دلیر ضمن ابراز خوش‌بینی از برگزاری جشنواره‌ی امسال برگزاری جلسات و تعاملِ با کارگردانان را امری مهم تلقی کرد.

نوبخت، در ابتدا ضمن تقدیر از حضور مرتضی عقیقی به‌عنوان مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی و تشکر از حضورِ معاون هنری در دبیرخانه و پیشگام شدنِ ایشان در برگزاری این نشست اظهار داشت: این موضوع نشان‌دهنده‌ی ارج نهادنِ آقای دلیر بر روی این موضوع است چراکه چتر حمایتِ ایشان در مدت معاونتِ هنری، همیشه بر سر هنرمندان باز بوده است.

وی با اشاره به وجودِ ارزشمندِ هنرمندان تئاتر و پتانسیلِ بالای هنریِ آنان بیان کرد: باوجوداینکه مدت‌زمان زیادی برای مشخص شدن دبیر جشنواره صرف شد اما استقبال هنرمندان بی‌نظیر بود و تاکنون تعدادِ ۴۳ اثر به دبیرخانه با موضوعاتِ محوریِ جشنواره اعم از آسیب‌های اجتماعی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها و … به دبیرخانه رسیده است، طوری که پیش‌بینی این تعداد اثر نمی‌شد.

دبیر جشنواره یادآور شد: در این راستا بیماری همه‌گیر کرونا باعث کم‌کار شدنِ هنرمندان شده بود طوری که شاهد آثارِ محدود بر روی صحنه بودیم اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم کسی نمی‌تواند به این موضوع خورده بگیرد.

وی از اجرای عمومی نمایش‌های منتخبِ بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی تا قبل از آذرماه و شروعِ جشنواره خبر داد.

عقیقی، مدیرعامل جدیدِ انجمن هنرهای نمایشی نیز از حضور در این نشست ابراز خوشحالی کرد و گفت: بنده به‌عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی هر کمک و تلاشی که از دستم بربیاید انجام خواهم داد چون این جشنواره آبروی استان است. وی در خصوص ساماندهی سالن‌های تمرین برای گروه‌های تئاتر استانی نیز قول مساعد داد.




نظرات کاربران