در حال بارگذاری ...

دو نمایش از قم به جشنواره عروسکی خلاق کاشان می‌روند

دو نمایش «آب بر آتش» و «حیوانات آوازه‌خوان» به سرپرستی الهام محمودی در حوزه هنری قم تولید شدند و به زودی راهی دومین جشنواره عروسکی خلاق کاشان می‌شوند.

به گزارش تئاتر قم، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، دو نمایش «آب بر آتش» و «حیوانات آوازه خوان» به سرپرستی الهام محمودی تولید شده در حوزه هنری قم برای حضور در دومین جشنواره عروسکی خلاق کاشان آماده اجرا شدند.

نمایش «حیوانات آوازه‌خوان» به کارگردانی ابراهیم وفایی که برگرفته از داستان‌های مثنوی معنوی است، روایت حیواناتی‌ است که فکر می‌کنند پیر شده‌اند اما در جریان پیش‌آمدی متوجه می‌شوند که هنوز می‌توانند کارهایی مهمی انجام دهند.

«آب بر آتش» به کارگردانی الهام محمودی نیز روایتی از حیواناتی‌ است که می‌خواهند آتش برافروخته‌ای را که برای حضرت ابراهیم(ع) برپا شده خاموش کنند.

ابرهیم وفایی، مهشید فراهانی، فاطمه آخوندی، محمد امین ابراهیم‌زاده و الهام محمودی عروسک‌ساز و عروسک‌گردان این دو اثر هستند و صداپیشگی شخصیت‌ها هم به عهده جمعی از اعضای باشگاه تئاتر تجربه است.

عروسک‌های این دو اثر بر پایۀ تکنیک عروسک‌های جورابی ساخته شده‌اند اما در تولید آنها از دیگر تکنیک‌های عروسک‌سازی هم بهره برده شده‌است.

دومین جشنواره تئاتر عروسکی خلاق کاشان ۷ تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.




نظرات کاربران