در حال بارگذاری ...
یادداشت عرفان پهلوانی، منتقد بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

حقیقت یک جام آینه بود که در روز ازل شکست

عرفان پهلوانی در مراسم اختتامیه یادداشتی را قرائت کرد، در متن این یادداشت آمده است: اهل عرفان بر این باور هستند که حقیقت یک جام آینه بود که در روز ازل افتاد و شکست؛ هر تکه از آن در بر یکی از انسان‌ها قرار گرفت و ناخوش آن که شماری از آدم‌ها دچار این توهم می‌شوند که کلیت حقیقت آن ذره‌ای است که در دست آن‌ها قرار دارد. اما حقیقت اصلی دگرباره در روز موعود ریخت خواهد یافت، در آن هنگامه که آن جام آینه‌ی آسمانی دوباره به هم بپیوندد. 
توهم یاد شده، مخاطره‌ی جزم‌اندیشی را در پی خواهد داشت و یکی از زیباترین و هوشمندانه‌ترین فرآیندهایی که می‌تواند ما را از باتلاق جزم‌اندیشی برهاند، گسترش و افزایش گفتمان انتقادی و نهادینه شدن اندیشه‌ی نقد و گفت‌وگوست....
بسیار خرسندم و بر خود می‌بالم که در جشنواره‌ی بیست‌وسوم تاتر استانی قم، بار دیگر فرصت آن را یافتم تا با همه‌ی وجودم و از ژرفای جانم، این بار در مقام منتقد، در خدمت فرهنگ‌وهنر استان قم و فرهیختگان و هنرمندان شهرم باشم؛ فرصت و یارایی که شاید به‌دلیل همان جزم‌اندیشی یاد شده،کمتر در شهرم نصیب من می‌شود. ویژه آن که پدرم، علی پهلوانی، بسیار شهرش را، قم را دوست می‌دارد و همیشه مرا تشویق می‌کند و از من می‌خواهد تا آن‌چه از دست کم‌توانم برمی‌آید، برای این شهر به انجام رسانم.
گفتنی‌ها کم نیستند و زمان کوتاه است؛ اما باید حتما این را بگویم: 
استاد اصغر نوبخت، سپاس ویژه از شما که با تدبیر پدرانه‌ی همیشگی خودتان، دیگر بار زمینه‌ی لازم برای هم‌افزایی هنرمندان تاتر استان قم از طیف‌های گوناگون را فراهم آوردید و شور و انرژی مخاطبان و استقبال تماشاگران، شاید بهترین پاسخ به تلاش‌های خالصانه‌ی شما بود.

با آرزوی هم‌دلی و دیالوگ بیشتر برای هنرمندان و فرهیختگان
امیدوارم پدرام و پدرود، پاینده و پایدار باشید....

 




نظرات کاربران