در حال بارگذاری ...
با پایانِ بیست‌وسومین دوره جشنواره

برندگان و برگزیدگان جشنواره استان قم معرفی شدند

در آیین پایانی بیست‌وسومین جشنواره استان تئاتر قم، دو نمایش «فنجان در طوفان چای» به کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد و «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» به کارگردانی ابوالفضل بلغندر، به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قم، آئین پایانی بیست‌وسومین جشنواره تئاتر این استان، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری قم و اهالی هنرهای نمایشی، شامگاه جمعه یازدهم آذر در سالن اصلی تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

در این آیین و بنا به رای هیئت داوران جشنواره متشکل از محمود فرهنگ، فرهاد بشارتی و حسین فدایی‌حسین، هنرمندان و آثار برتر به شرح زیر معرفی شدند:

بخش پوستر و بروشور

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به آرزو جعفری، طراح پوستر و بروشور نمایش «خیال روی خطوط موازی» اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به فاطمه عبدالله‌زاده، طراح پوستر و بروشور نمایش «خانه ابدیت» تعلق گرفت.

بخش طراحی نور

لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به مبلغ ده میلیون ریال به‌صورت مشترک به مهدی منصوری برای طراحی نور نمایش «فنجان در طوفان چای»

و امید رحمتی برای طراحی نور نمایش «خیال روی خطوط موازی» اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به فراز مقدم برای طراحی نور نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» تعلق گرفت.

بخش موسیقی

لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به رضا جعفری برای انتخاب موسیقی نمایش «جویندگان آب» رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به آرمیتا زمانی و علی مثقالی برای موسیقی نمایش «فنجان در طوفان چای» اهدا شد.

بخش گریم

لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به طور جداگانه به مبلغ ده میلیون ریال به‌صورت مشترک به میلا قره‌داغی برای طراحی گریم نمایش «جویندگان آب»

و مهسا شهبازی برای طراحی گریم نمایش «خیال روی خطوط موازی» تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ سی میلیون ریال را سارا میرزاده‌اصل برای طراحی گریم نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» دریافت کرد.

بخش طراحی لباس

لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به‌طور جداگانه به مبلغ ده میلیون ریال به‌صورت مشترک به مرتضی مرتضوی‌راد برای طراحی لباس نمایش «فنجان در طوفان چای»

و نازنین سپهری برای طراحی لباس نمایش «خیال روی خطوط موازی» اهدا شد.

رتبه‌ دوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به حانیه کیانی برای طراحی لباس نمایش «جویندگان آب» تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ سی هزار ریال به امیر شکاری برای طراحی لباس نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» اهدا شد.

بخش طراحی صحنه

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به حانیه کیانی برای طراحی صحنه نمایش‌های «جویندگان آب» و «خانه ابدیت» تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به‌مبلغ سی میلیون ریال را بهنام رضائیان برای طراحی صحنه نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» از آن خود کرد.

بخش نمایشنامه‌نویسی

تقدیر ویژه و جایزه نقدی به‌مبلغ ده میلیون ریال به محمدرضا آزاد، نویسنده نمایشنامه «خانه ابدیت» اهدا شد.

رتبه‌ سوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به‌مبلغ بیست میلیون ریال به محمدحسین نظری حائل، نویسنده نمایشنامه «نگهبان درخت» تعلق گرفت.

رتبه‌ دوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به‌مبلغ سی میلیون ریال را ابوالفضل بلغندر، نویسنده نمایشنامه «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان»، از آن خود کرد. 

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به مرتضی مرتضوی‌راد»، نویسنده نمایشنامه «فنجان در طوفان چای» رسید.

تقدیرها در بخش بازیگری

هیئت داوران، ابتدا از بازیگران زیر بدون اولویت با اهداء لوح تقدیر و مبلغ نقدی، تقدیر به‌عمل آورد:

ریحانه صفری، بازیگر نوجوان نمایش «ثانیه‌ها»
امیرسام جوکار، بازیگر نوجوان نمایش «ثانیه‌ها»
پویا لنگری، بازیگر نمایش «خیال روی خطوط موازی»
الهام مهربان، بازیگر نمایش «نگهبان درخت»
حسن پوریامنش، بازیگر نمایش «ثانیه‌ها»

بخش بازیگری زن

لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به‌صورت مشترک به حانیه کیانی، بازیگر نمایش «خانه ابدیت» و مهرا صحرانورد، بازیگر نمایش «خیال روی خطوط موازی»اهدا شد.

رتبه‌ سوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به طور جداگانه به مبلغ بیست میلیون ریال به صورت مشترک به سایه رحیمیان، بازیگر نمایش «خیال روی خطوط موازی» و طیبه سعادتمند، بازیگر نمایش «نگهبان درخت» تعلق گرفت.

رتبه‌ دوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به طور جداگانه به مبلغ سی میلیون ریال به صورت مشترک به عاطفه پورآت، بازیگر نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» و معصومه همتی، بازیگر نمایش «نگهبان درخت» اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به ملغ پنجاه میلیون ریال را، مینا حسینی‌مقدم، بازیگر نمایش‌های «چرخه» و «فنجان در طوفان چای» از آن خود کرد.

بخش بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به‌صورت مشترک به مهدی کاشی، بازیگر نمایش «خانه ابدیت»، سعید سلطانی، بازیگر نمایش «نگهبان درخت»، وحید جوکار، بازیگر نمایش «ثانیه‌ها» و مهدی ملاک، بازیگر نمایش «خیال روی خطوط موازی» تعلق گرفت.

رتبه‌ سوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به طور جداگانه به مبلغ دویست میلیون ریال به صورت مشترک به محمدامین امامی و مرتضی ایجادی، بازیگران نمایش «فنجان در طوفان چای» رسید.

رتبه‌ دوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به طور جداگانه به مبلغ سی میلیون ریال به‌صورت مشترک به محمد کدخدازاده، بازیگر نمایش «خیال روی خطوط موازی» و مهرداد جانی، بازیگر نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال را صادق مقدسیان، بازیگر نمایش «فنجان در طوفان چای» از آن خود کرد.

بخش کارگردانی

رتبه‌ سوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به طور جداگانه به‌مبلغ دویست میلیون ریال به‌صورت مشترک به رضا جعفری، کارگردان نمایش «جویندگان آب»

و مهدی ملاک، کارگردان نمایش «خیال روی خطوط موازی» اهدا شد.

رتبه‌ دوم، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به ابوالفضل بلغندر، کارگردان نمایش «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال را مرتضی مرتضوی‌راد، کارگردان نمایش «فنجان در طوفان چای» به دست آورد.

نمایش‌های برگزیده

هیئت داوران بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم، دو نمایش «فنجان در طوفان چای» به کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد و «آوازهای غمگنانه‌ یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان» به کارگردانی ابوالفضل بلغندر را به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر معرفی کرد.




نظرات کاربران