در حال بارگذاری ...
یادداشت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم به مناسبت روز جهانی تئاتر

تئاتر همیشه و همه‌جا هست

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، در پیامی به مناسبت روز هفتم فروردین، تئاتر را هنری دانست که در طول تاریخ همیشه و همه‌جا بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قم، مرتضی عقیقی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، به مناسبت روز جهانی تئاتر، پیامی را منتشر کرد. 

در این پیام آمده است: 

«تئاتر؛ هنری که از کودکی تا آخرین روزهای عمر هنرمندان سینه‌چاکش همیشه با آنهاست. در خلوت و تنهایی‌شان، در خوشی و ناخوشی‌شان، در زندگی روزمره و غم و غصه‌شان، در گِره‌های کوچک و بزرگ‌شان، در کم و کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و غم و شادی مردم کشورشان، در اهتزاز پرچم و افتخار ملی‌شان... خلاصه همه جا هست، همیشه هست. 
اگر هم در برخی زمان‌ها کم‌فروغ و کم‌رونق بوده، ولی بوده، حتی شده در قلب و ذهن هنرمندان و علاقه‌مندانش، ادامه حیات داده تا در بزنگاهش دوباره از درون هنرمند در قالب اجرای نمایش فوران ‌کند و در روح مخاطبانش نفوذ کند. و اینجاست که دوباره این چرخه حیات به حرکت درمی‌‌آید و در روح زمان و در لابه‌لای برگ‌های تاریخ ورق می‌خورد. به قول یکی از اساتید: «سینما در تصویر جاودان می‌شود و تئاتر اما در روح زمان و در لا‌به‌لای برگ‌های تاریخ است که از خود ردی بر جای می‌گذارد.»
تئاتر، ما و شما را تا به آخرین نگاه‌مان به این عالم هستی، رها نخواهد کرد. ما نیز چه بخواهیم و چه نخواهیم، نمی‌توانیم رهایش کنیم.
پس به آنچه که رهایمان نمی‌کند و رهایش نخواهیم کرد، می‌بالیم و روز جهانی تئاتر را گرامی می‌داریم. به امید روزهای پرفروغ‌تر تئاتر.»

 




نظرات کاربران