در حال بارگذاری ...
  • نقدی بر نمایش «مثل سوسوی فانوس آویخته»

    زبان «چگونگی» بر زبان «چه» رجحان‌ دارد

    تئاتر قم_آریا باقری؛  تئاتر «مثل سوسوی فانوس آویخته» همچون عنوانش فاقد صورت و دغدغه است. از بن‌مایه روی موضع بنا شده و از سوژه‌اش فراتر نمی‌رود، حتی به یک پلات یکپارچه هم نمی‌رسد. این همان الگوی نخ‌نما و مصرفیِ نزاع نسل‌ها با یکدیگرست که در نازل‌ترین سطح از جلافتِ خود، از ...


    نقد آریا باقری بر نمایش

    سکوت شخصیت‌ها تنها در افعال پاره پاره‌شان موجود‌ است

    ایران تئاتر، قم_آریا باقری؛ «پچ پچه‌‌های پشت خط نبرد» جشنواره،از یک همگرایی و واگرایی میان دو اجرای نسخۀ اصلیش رنج می‌برد. همگرایی از حیث ارتباط متنی با عین آنچه در متن «علیرضا نادری» آمده‌است و واگرایی بابت حذف برخی صحنه‌ها،دیالوگ‌ها و اکت‌‏هایی‏ که فضای جشنواره ...


    نقدی بر نمایش «زبان تمشک‌های وحشی»

    نگاهی پارانویایی بر روابط انسانیِ میان زن و مرد

    تئاتر قم_آریا باقری؛ بیایید پشت اسامی مخفی نشویم چرا که شربت حقیقت - به مدد نقد - بسی شیرین‌تر است. مشکل «زبان تمشک‌های وحشی» از اساس متن‌اش‌است، نه اجرایش. زیرا یک اجرای نادرست، سستی و کاستی‌های متن را بهتر نمایش می‌دهد. روایتی تحریری و موضع‌مند که در مدیوم سینما هویت ...