در حال بارگذاری ...

نمایش مذهبی «خورشید کاروان» در قم به صحنه رفت

نمایش خورشید کاروان به کارگردانی سید محمد جواد طاهری از ۲۰ مهرماه در تالار مرکزی قم روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر قم، سید محمد جواد طاهری کارگردان نمایش «خورشید کاروان» که به تازگی اجرای عمومی خود را آغاز کرده است در این باره گفت: خورشید کاروان کاری از گروه تئاتر آرین و براساس نمایش «هیهات»، اثر زنده یاد ابوباسم حیادار و با بازنویسی مهدی متوسلی به داستان مشهور دیر راهب و واقعه پس از عاشورا می پردازد.

وی خاطر نشان کرد «خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسراء اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌ بخشد تا فقط یک شب با سر مبارک سیدالشهدا (ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند و...

جواد طاهری افزود: این نمایش اولین تئاتری است که در سالن تالار مرکزی شهر روی صحنه رفت و امیدواریم با اجرای این نمایشِ دینی، شاهد استمرار و تداوم نمایش های گوناگون از استان قم و سایر استان های کشور در سالن های تالار مرکزی شهر باشیم.

گفتنی است عوامل این نمایش به همراه هنروران آن، بالغ بر ٦٠ نفر و از هنرمندان استان قم هستند که پس از قم به درخواست یکی از استان ها، در آنجا نیز اجرای عمومی خواهد داشت.

سید محمد جواد طاهری، علی فرحناک، سید حمید لاجوردی، سید محمد حسینی، مهدی رکنی از بازیگرانِ اصلی و میلاد پای سخن، مرتضی امینی، سمیه پارسایی، علی صبوری، مجید دین محمدی، حسین اسدی، مغیث مهرورزان و علی احمدی از دیگر بازیگران نمایش هستند. در این نمایش تعداد زیادی بازیگر فرعی به عنوان کاروان اُسرا، گروه فرم و همسرا به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل نمایش می توان به دستیاران کارگردان: محمدرضا رمضانی و وحید نظافت / طراح پوستر و بروشور: هادی معزی/ مدیر اجرایی: محمد خوئی/ مدیر فنی و نور: ابوالفضل حاج مهدی/ مدیر تولید: علی شعبانی/ منشی صحنه: زهرا سادات محسنی نیا/ مدیر تبلیغات و روابط عمومی: مرتضی عقیقی/ مدیر تدارکات: ابوالفضل شیبانی/ عکاس: بیتا جوشقانی و رحمت رحمتی اشاره کرد.

نمایش «خورشید کاروان» نوشته مهدی متوسلی از ۲۰ مهرماه ۹۶ با حضور عکاسان و خبرنگاران در تالار اصلی مرکزیِ شهر قم واقع در بلوار امام موسی صدر، میدان شهید نواب صفوی اجرای عمومی خود را آغاز کرد و تا ۵ آبان ماه هر شب ساعت ۱۸/۳۰ روی صحنه خواهد بود.




نظرات کاربران