در حال بارگذاری ...

کارگاه کارگردانی ویژه‌‌ی هنرجویان اولین تجربه برگزار شد

کارگاه کارگردانی جشنواره اولین تجربه با حضور محمدرضا آزاد مدرس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، کارگاه کارگردانی جشنواره اولین تجربه ظهر پنجشنبه 1 شهریور ماه 97 با حضور محمدرضا آزاد مدرس دانشگاه برگزار شد. این کارگاه که مقدمه‌ای بر کارگاه‌های آموزشی ششمین دوره جشنواره تئاتر اولین تجربه بود، ویژه‌ی هنرجویانی‌ برگزار شد که در این دوره به کارگردانی آثار خواهند پرداخت.

محمدرضا آزاد در ابتدای کارگاه به ابزار کارگردان برای هدایت اثر نمایشی از جمله اندیشه و زاویه دید، شناخت از هنرهای متنوع نمایشی، مهارت شناسی ارتباط با گروه و مخاطب‌شناسی اشاره کرد.

وی انتخاب را مهمترین اتفاق در کارگردانی تئاتر دانست و نخستین انتخاب را انتخاب متن مناسب خواند. آزاد در ادامه سخنانش به وظایف یک کارگردان بعد از انتخاب متن اشاره کرد. شناخت متن و نگرش شخص کارگردان به آن، یافتن و انطباق کدهای متن، آنالیز طرح متن بر اساس نگاه کارگردان و تدوین طرح کارگردانی از جمله وظایف کارگردان در ارتباط با متن بود که این مدرس دانشگاه به تشریح و تبیین آنها پرداخت.

شایان ذکر است جشنواره اولین تجربه در پایان بخش مقدماتی دوره‌های آموزش فرگیر تئاتر حوزه هنری قم برگزار می‌شود و هنرجویان در طول برگزاری این جشنواره همراه با فراگیری تخصص‌ها و تجربیات شخصی اساتید تئاتر به تجربه نخستین اجرای عمومی خود بر روی صحنه و با حضور تماشاگران خواهند پرداخت. 




نظرات کاربران