در حال بارگذاری ...
باپایان مهلت ارسال متون نمایشی

سی و هفت نمایشنامه به دبیرخانه ی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم رسید

صدیقه مشایخی ، مسئول دبیرخانه ی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم ، از ارسال ۳۷ متن نمایشی به دبیرخانه ی این جشنواره خبر داد.

به گزارش تئاتر قم ، با پایان مهلت ارسال نمایشنامه و ثبت درخواست حضور گروههای نمایشی درروز سی و یکم اردیبهشت ماه 98 ، سی و هفت نمایشنامه به دبیرخانه ی این جشنواره رسید . این نمایشنامه ها که اکثرا توسط گروههای جوان استان قم ارسال شده است ، در اختیار شورای بازخوانی و نظارت برتئاتر استان ، متشکل از علی فرحناک ، محمدرضا آزاد و احمد سلیمانی قرار گرفته تا پس از تصویب ، برای تمرین و بازبینی اولیه آماده شوند . صدیقه مشایخی نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی و مسئول دبیرخانه ی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم اعلام کرد : نمایشهای متقاضی شرکت در این جشنواره ، پس از تایید نمایشنامه ، به تمرین پرداخته و در روزهای 30 و 31 خردادماه 98 مورد بازبینی اولیه قرار می گیرند.سپس بر طبق جدول اجرایی جشنواره ، تا یکماه پیش از برگزاری این جشنواره در آبانماه 98 ، به اجرای عمومی در قم خواهند پرداخت . وی افزود : در جشنواره ی امسال ، حضور گروههای جوان و پرانرژی استان قم ، نوید بخش جشنواره ای پرشورو نشاط  است . بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم به دبیری علی فرحناک ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، از 21 الی 24 آبانماه 98 در این استان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

در گفتگو با حجت الاسلام هادی منش استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد:

لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل هادی‌منش استاد حوزه و دانشگاه، توجه به تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، حضور تماشاگران به صورت خانوادگی و مردمی بودن آثار را از نقاط قوت جشنواره استانی تئاتر قم برشمرده و می‌گوید اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

برپایی نمایشگاه عکس «قاب صحنه» در قم

نمایشگاه «قاب صحنه» شامل مجموعه عکس‌های محمد رفیعی موحد از بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ و هنر افتتاح شد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم
در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم

در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت مشارکت این سازمان در برگزاری مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان تأکید شد.

|

نظرات کاربران