در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با آخرین روزهای خرداد 1398

فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان قم در فصل بهار اعلام شد

علی فرحناک ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، اهم فعالیتهای انجام شده در این انجمن در فصل بهار را اعلام کرد.

به گزارش تئاتر قم ، علی فرجناک ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، اهم فعالیتهای انجام شده در این انجمن در سه ماهه نخست سال 1398 را به شرح زیر اعلام کرد :

 

         انجمن هنرهای نمایشی استان قم با استعانت از پروردگار متعال و با امید به روزهای بهتر برای هنر مقدس و متعهد نمایش در این استان ، و استمداد از تجربه ی هنرمندان پیشکسوت و انرژی و شور و نشاط هنرمندان جوان ، و براساس تصمیمات و برنامه های کاری مشخص شده در هیات رئیسه ی این انجمن که در پایان سال 1397 تصویب و به حضور مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و ریاست محترم انجمن هنرهای نمایشی کشور نیز ارسال و اعلام شد ، فعالیتها و اقدامات ذیل را به انجام رسانده است :

  1. پیگیری در جهت ارائه راهکار مشخص برای ساماندهی فعالیت گروههای نمایشی ثبت نشده در طرح استقرار گروههای نمایشی کشور که متقاضی فعالیت در استان قم هستند.(این موضوع هنوز در حال پیگیری ست )
  2. پیگیری در جهت رفع اشکالات ، شبهات و مسائل مورد اختلاف میان هنرمندان هنرهای نمایشی و شورای نظارت بر تئاتر استان قم با برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیرکل محترم و پیگیری از طریق معاونت محترم هنری جهت تنظیم و اعلام مقررات لازم به گروههای نمایشی .( این موضوع هنوز در حال پیگیری ست )
  3. برگزاری کلاس آموزش مقدماتی نمایشنامه نویسی بزرگسالان ، 16 جلسه ی 3 ساعته ، دو جلسه در هفته ، مجموعا 48 ساعت درسی با 8 نفر هنرجو و تدریس توسط آقای علی فرحناک
  4. برگزاری کلاس آموزش مقدماتی بازیگری ، 16 جلسه ی 3 ساعته ، دو جلسه در هفته ، مجموعا 48 ساعت درسی با 11 نفر هنرجو و تدریس آقای علی فرحناک
  5. تقدیر از هنرمندان دو گروه نمایشی " من " به کارگردانی شاهین سلطانی و " پاهای خانم هزارپا " به کارگردانی مهدی خجستگی بخاطر موفقیت در جشنواره های تئاتر ارسباران ، معلولین و کودک و نوجوان با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم
  6. برگزاری جلسه هنرمندان هنرهای نمایشی با ریاست محترم انجمن هنرهای نمایشی کشور و بررسی مشکلات موجود در تئاتر استان ، گفتگو با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مدیریت مدرسه اسلامی هنر جهت ارائه راهکارهایی برای همکاری بیشتردرراستای ارتقای هنرنمایش استان.
  7. انتصاب آقای علی فرحناک ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم بعنوان دبیر بیست و یکمین جشنواره استانی تئاترقم از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری تئاتر استان و اعلام فراخوان برگزاری این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه ای و مسابقه عکاسی تئاتردر بین هنرمندان هنرهای نمایشی و ارائه ی برآورد مالی این جشنواره به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن هنرهای نمایشی کشور.
  8. ارسال پیام روز جهانی هنرهای نمایشی به هنرمندان تئاتر استان توسط علی فرحناک ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم و دعوت از تمامی هنرمندان و علاقه مندان جهت یادآوری این روز و اهمیت هنر نمایش در زندگی یکایک اقشار جامعه با انتشار پیام های تصویری و ویدئویی در فضای مجازی .
  9. اعلام فراخوان برگزاری کارگاه آموزش نمایش عروسکی و عروسک سازی توسط خانم ندا وفایی کارشناس نمایش عروسکی.( این کارگاه به دلیل نرسیدن تعداد داوطلبان به حدنصاب مورد نظر، تشکیل نشد.)
  10. برگزاری جلسات ماهیانه با حضور هیات رئیسه ، تصویب طرحهای اجرایی و آموزشی انجمن ، تعیین آقای مرتضی مرتضوی راد ، خزانه دار انجمن ، بعنوان مدیر بخش آموزش و خانم صدیقه مشایخی ، نایب رئیس انجمن ، بعنوان مسئول دبیرخانه جشنواره ، ساماندهی ، افتتاح و ثبت حساب جاری انجمن و تنظیم روال اداری و کاری دقیق جهت فعالیتهای جاری.
  11. برگزاری جلسه تعاملی با معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان ، مدیر خانه جوانان ، و مدیران تشکلها و نماینده حراست استانداری قم در مورد نحوه تعامل کاربردی در زمینه های تولید ، اجرا و آموزش هنرهای نمایشی و نظارت بر انجام امور در قالب یک تفاهم نامه ی همکاری.
  12. بازدید رئیس انجمن هنرهای نمایشی از نمایشهای " پاهای خانم هزارپا " ، "پنج متری اول ، بن بست سوم " ، " سحر و گامبالو " و " خاله ادیسه " و... که در قم به روی صحنه رفتند.
  13. حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی در محافل عمومی و تشکل های مختلف نظیر کانون تئاتر دانشگاه قم ، کانون بیماران هموفیلی ، کانون فعالان محیط زیست و ... و اعلام آمادگی جهت همکاری در زمینه های تولید و آموزش هنرهای نمایشی در این مراکز.
  14. برگزاری نشست هم اندیشی انجمن هنرهای نمایشی با کارگردانان و مسئولین گروههای نمایشی ، تشریح برنامه های انجمن در سال 1398 در دو بخش اجرایی و آموزشی ، توضیح درباره برگزاری جشنواره استانی تئاتر ، دعوت به مشارکت در طرح ها و فعالیتهای انجمن و شنیدن پیشنهادها و نظرهای ایشان.
  15. برگزاری جلسه نقد و بررسی نمایش " پنج متری اول ، بن بست سوم " با حضور نویسنده و کارگردان اثر ، حامد جلالی منتقد و مرتضی مرتضوی راد مدیر آموزش انجمن هنرهای نمایشی استان قم در حضور هنرمندان و تماشاگران نمایش .
  16. اعلام فراخوان برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی بازیگری کودکان و نوجوانان ، در راستای طرح استعدادیابی انجمن هنرهای نمایشی با حضور آقای سید حمید لاجوردی ، مربی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش خلاق.( این کارگاه با توجه به استقبال 60 نفر از هنرجویان کودک و نوجوان ، در 3 رده سنی ، هر گروه ، دو جلسه ی دو ساعته در هفته و در مجموع ، 12 جلسه و 24 ساعت برای هر کلاس برنامه ریزی و از 18 خرداد 98 آغاز شده و تا اواسط تابستان ادامه خواهد داشت.)
  17. برگزاری طرح مسابقه " کتابخوان " با مشارکت فروشگاه دنیای کتاب و با هدف تشویق هنرجویان و هنرمندان هنرهای نمایشی به مطالعه کتب تخصصی نمایشی و اهدای مبلغ 5 میلیون ریال جایزه نقدی در مجموع ، به سه نفر اول این مسابقه در هرماه .( این مسابقه تاکنون در دو نوبت برگزار شده و بصورت ماهیانه تا پایان سال 98 ادامه خواهد داشت.)
  18. فعالیت دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم ، افزایش ساعت کاری انجمن هنرهای نمایشی به صبح و بعداز ظهر از اول اردیبهشت ماه ، دریافت 40 نمایشنامه از متقاضیان شرکت در جشنواره ، بازخوانی توسط شورای نظارت ویژه ی جشنواره ، اعلام نتایج به گروههای نمایشی ، در اختیار گرفتن سالن تمرین و محل برگزاری کلاسهای آموزشی انجمن در زیرزمین تالار مرکزی و تجهیز و آماده سازی آن با نصب موکت و تجهیز رختکن های آقایان و خانمها ، برنامه ریزی و هماهنگی با گروههای نمایشی جهت زمان بندی استفاده از سالن تمرین تا مرحله بازبینی نمایشهای جشنواره در روزهای 30 و 31 خردادماه.
  19. اعلام فراخوان و برگزاری تست انتخاب بازیگر نوجوان برای بازی در فیلم سینمایی " خورشید " به کارگردانی مجید مجیدی با ثبت نام از هنرجویان و علاقه مندان به هنر بازیگری در سنین 12 تا 15 سال و تهیه بانک اطلاعاتی از 200 نفر از آنان جهت ارتباطهای بعدی و استفاده در طرح استعدادیابی انجمن هنرهای نمایشی و حضور در دوره های آموزشی مناسب آنان .
  20. اعلام فراخوان برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی نمایشنامه نویسی با حضور ابوالفضل بلغندر کارشناس نمایشنامه نویسی.( این کارگاه تا پایان خردادماه از هنرجویان ثبت نام و در فصل تابستان طی 16 جلسه 3 ساعته و بصورت دو روز در هفته ، مجموعا طی 48 ساعت درسی برگزار خواهد شد.)
  21. اعلام فراخوان برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی کارگردانی با حضور محمدرضا شاهمردی کارشناس ارشد هنرهای نمایشی.( این کارگاه تا پایان خردادماه از هنرجویان ثبت نام و در فصل تابستان طی 16 جلسه 2 ساعته و بصورت دو روز در هفته ، مجموعا طی 32 ساعت درسی برگزار خواهد شد.)
  22. برگزاری جلسه توجیهی با خانواده های هنرجویان طرح استعدادیابی کودکان و نوجوانان و تشریح برنامه ی کاری انجمن هنرهای نمایشی استان قم برای رشد و شکوفایی این استعدادها برای خانواده ها با حضور مربی کلاس و مدیر آموزش انجمن هنرهای نمایشی.
  23. حضور علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی و صدیقه مشایخی نایب رئیس انجمن در مسابقات تئاتر استانی دانش آموزی و انتخاب تعدادی از هنرجویان دانش آموز به عنوان استعدادهای بازیگری و دعوت از آنان برای حضور در جلسه ی توجیهی به اتفاق خانواده و معرفی طرح استعدادیابی انجمن جهت برنامه های آموزشی به آنان.( کلاسهای این طرح در دو گروه مجزای دختران و پسران دانش آموز ، درتابستان 98 با مربی گری علی فرحناک و صدیقه مشایخی برگزار خواهد شد.)
  24. اعلام فراخوان برگزاری کارگاه آموزش شاهنامه خوانی با حضور لیلا سادات موسوی برای سنین 8 تا 15 سال.( این کارگاه تا پایان خردادماه از هنرجویان ثبت نام و در فصل تابستان طی 12 جلسه 2 ساعته و بصورت دو روز در هفته ، مجموعا طی 24 ساعت درسی برگزار خواهد شد.)
  25. برگزاری نشست آموزشی تئاتر کودک و نوجوان با موضوع دلایل نیاز کودکان به دیدن نمایش ، به بهانه ی اجرای نمایش " سحر و گامبالو " با حضور سید حسین فدایی حسین (کارشناس) ، احمد سلیمانی (کارگردان) ، علی فرحناک (رئیس انجمن هنرهای نمایشی ) ، مرتضی مرتضوی راد(مدیرآموزش انجمن هنرهای نمایشی) و جمعی از هنرجویان ، هنرمندان و علاقه مندان به حوزه نمایشهای کودک و نوجوان پس از آخرین اجرای این نمایش در تالار مرکزی.(در این جلسه از گروه تئاتر ایده نیز به خاطر اجرای مستمر آثار نمایشی کودک و نوجوان از سال گذشته تاکنون ، با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی توسط رئیس انجمن هنرهای نمایشی به نمایندگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قدردانی شد.)
  26. آماده سازی و بهره گیری از فضاهای موجود در تالار مرکزی و برنامه ریزی و اختصاص ساعات تمرین به گروههای نمایشی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم .
  27. برگزاری جلسه هماهنگی با کارگردانان نمایشهای شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم و بحث و گفتگو پیرامون رفع مشکلات موجود و تغییر زمان بازبینی نمایشها به درخواست گروههای نمایشی.

 

  •  

انجمن هنرهای نمایشی استان قم

بهار 1398

 




نظرات کاربران