در حال بارگذاری ...
رضا جعفری ، کارگردان جوان تئاتر قم :

نمایش غسال خان تراژدی سیاسی اجتماعی است

رضا جعفری کارگردان جوان نمایش " غسال خان " در گفتگو با تئاتر قم درباره اجرای عمومی این نمایش توضیح داد.

به گزارش تئاتر قم ، یکی از کارگردانان جوان تئاتر قم گفت: نمایش غسال خان که از ۲۸ مرداد به روی صحنه رفته بیانگر تراژدی سیاسی اجتماعی است که تا هشتم شهریور در پلاتو ماه میزبان علاقمندان است.

رضا جعفری در گفت و گو با تئاتر قم ، از حضور نمایش « غسال خان» در جشنواره تئاتر استانی قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایش که از ۲۸ مرداد ماه سال جاری اجرای خود را در پلاتو ماه واقع در فرهنگسرای جوان آغاز کرده توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

وی با اشاره به عوامل اجرایی « غسال خان» گفت: نویسندگی این اثر را بابک غلامی به عهده داشته و هنرمندانی مانند میثم رهوار،میلاد قره‌داغی،سید محمدرضاپیغمبری، منصوره اسدی، فاطمه رشید،علی صبوری،علی‌محمد میرزایی و مهدی کاشی به ایفای نقش می پردازند.

کارگردان نمایش « غسال خان» ژانر این اثرنمایشی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نمایش تراژدی تاریخی،در فضای یک غسالخانه است که در صحنه نمایش روایت می شود.

وی افزود: داستان نمایش « غسال خان» یک داستان سیاسی اجتماعی است که بخشی از زندگی ستارخان، سردار مشروطه خواه ایرانی که بر علیه حکومت محمد علی شاه قیام کرده و تبریز را به محاصره در می‌آورد.

جعفری با تاکید براینکه اجرای این نمایش روزهای پایانی را پشت سر می گذارد، گفت: اجرای نمایش « غسال خان» تا هشتم شهریور ساعت ۱۹ در پلاتو ماه ادامه دارد.

این کارگردان قمی با اشاره به روند برگزاری جشنواره تئاتر استان قم گفت: جشنواره تئاتر امسال نسبت به سال های گذشته تغییرات شگرفی پیدا کرده و اجراها نظم خاصی پیدا کرده است و می شودگفت : این دوره از برگزاری جشنواره به همت انجمن نمایش شاید یکی از بهترین ادوار گذشته باشد.

وی گفت: انجمن نمایش استان قم در انتخاب بازبین ها از ترکیب بازبین های جوان و پیشکسوت  استفاده کرده است که پیشنهاد می شود در سال های بعد به سمت جوانی و نوگرایی برود.

جعفری درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حضور نمایش غسال خان در جشنواره تئاتر استان قم، اظهار کرد: تمرین عوامل این نمایش از دی ماه سال گذشته برای شرکت در این جشنواره به صورت غیرمنسجم صورت گرفت و از فروردین ماه سال جاری نیز تمرین ها به صورت جدی تر ادامه یافت.

وی با بیان اینکه انجمن نمایش استان قم در برگزاری جشنواره تئاتر استانی توانست جلوه خاصی از نظر نظم و انسجام به این برنامه بدهد،گفت: کمبودی در زمینه حمایت و مدیریت گروه های نمایشی در جشنواره وجود ندارد اما تخصیص بودجه کم به جشنواره موجب می شود که گروه های نمایشی نتوانند به صورت شایسته نقش خود را ایفا کنند.

کارگردان نمایش غسال خان ادامه داد: زمانی که بودجه کمی به جشنواره اختصاص پیدا می کند،  به تبع بودجه ای که به گروه های نمایشی اختصاص پیدا می کند نیز ناچیز بوده و از روی اجبارگروه های نمایشی نیز باید از مواردی که پرداختن به آنها قطعا تاثیر مثبتی روی نمایش می گذارد، صرف نظر کنند.

وی درپایان ضمن تشکراز گروه اجرایی خود اضافه کرد: زمانی که کمبود بودجه وجود دارد باید صحنه و دکوربا قیمتی پایین مورد استفاده قرار بگیرد و به بازیگران نیز وجهی پرداخت نشود ولباس های ارزانتری تهیه بشود که همه این موارد روی کم و کیف اجراها تاثیرخاصی دارد.




نظرات کاربران