در حال بارگذاری ...
احمد شریفی فرد ، مدیر گروه تئاتر طراوت :

سعی کردیم نمایش را بومی سازی کنیم

احمد شریفی فرد ، مدیر گروه تئاتر طراوت از اجرای نمایش راس ساعت پنج در قم گفت .

به گزارش تئاتر قم، احمد شریفی فرد با اشاره به حضور نمایش «رأس ساعت 5» در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم، اظهار کرد: این نمایش درباره  «ترورویست ها» تولید و به روی صحنه رفته است.

وی با اشاره به مضمون این نمایش، بیان کرد: نمایش «رأس ساعت 5» نشان می دهد چه عوامل و رخدادهایی در تروریست شدن این افراد تاثیرگذار بوده است .

مدیرگروه نمایشی طراوت ادامه داد: در این نمایش یک عمل تروریستی را سه مرد و زن با نام های کاوه،جعفر و آذر قرار است انجام دهند و در حرم امام رضا (ع) نسبت به انجام عمل بمب گذاری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایش بررسی می کنیم چه عواملی بوجود آمد که این افراد بخواهند در حرم امام رضا (ع) بمب گذاری کنند و گذشته این افراد چگونه سپری شده است و اینکه آیا عملیات بمب گذاری در حرم امام رضا (ع) رخ می دهد یا نه ؟ که مخاطب با داستان همراه می شود.

شریفی فرد افزود: شخصیت های این نمایش زمانی ساکن مشهد بودند و اتفاقاتی که در آن شهر بودند روی آنان تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به حضور نمایش نمایش «رأس ساعت 5» در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی  در تبریزاشاره  کرد وگفت: این اثر در 6 بخش توانست جوایزی را به خود اختصاص دهد و برای استان قم افتخار آفرینی کند.

مدیرگروه نمایشی طراوت عنوان کرد: نمایش راس ساعت 5 در جشنواره رضوی توانست؛ مقام اول طراحی صحنه، مقام اول موسیقی، مقام اول بازیگری زن، مقام سوم بازیگری مرد، مقام سوم نویسندگی و مقام سوم کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

 وی با بیان اینکه در این داستان می خواهیم تفاوت میان رحمت و رأفت امام رضا (ع) را به نمایش بگذاریم، عنوان کرد: همه جوایزی که این نمایش در جشنواره رضوی کسب کرد ، به درخواست عوامل اجرایی به ساحت مقدس حضرت معصومه(س) تقدیم شد.

شریفی درباره تغییرات انجام گرفته نسبت به جشنواره رضوی گفت: با توجه به اینکه قم نسبت به استان های دیگر متفاوت است و مذهب و ملیت معنا و فلسفه دیگری دارد سعی کردیم نمایش را بومی سازی کنیم.

وی  عوامل اجرایی این نمایش را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تهیه کننده روح الله بهشتی، کارگردان مهناز رودساز، نویسنده عباس نصرتی نیا و مدیر تولید سید احمد موسوی است.

مدیرگروه تئاتر طراوت ادامه داد: این نمایش هر شب راس ساعت 20 از 6 تا 22 مهر ماه در پلاتو ماه فرهنگسرای جوان  با نقش آفرینی محمد کدخدازاده»، «امیر محمد رئیس میرزا» و «مهناز رودساز» به روی صحنه می رود و میزبان علاقمندان است




نظرات کاربران