در حال بارگذاری ...
بهمن عزیزی ، شرکت کننده در نخستین مسابقه عکس تئاتر قم :

عکس برای من مفهوم زندگی است

یادداشت بهمن عزیزی عکاس شرکت کننده درنخستین در مسابقه عکس تئاتر قم درباره عکاسی ، تئاتر و زندگی...

تئاتر قم- بهمن عزیزی؛  عکاسی ثبت لحظه هاست. لحظه هایی که شاید تکرار نشوند. راه احساس کردن و عشق ورزیدن است. گاهی با کلام نمی شود حرفت را به دیگران بفهمانی و شاید با تصویر و عکس بتوانی به مقصودت برسی . عکس برای من مفهوم زندگی است و این زندگی شاید در گرو زندگی مردم و یا دیگر موجودات و طبیعت و دیگر زیبایی های خداوند باشد.

گاه از کنار مردم گذر می کنم و داستان زندگی شان برایم جالب می شود و سعی می کنم آن را به تصویر بکشم تا معنی و مفهوم  زندگی را درک کنم.

داستان هایی هم وجود دارد که شاید واقعی و شاید از ذهن شخصی روایت شده و به وجود آمده باشد. آن داستان ها صحنه هایی را به وجود می آورند که در آن ها پویایی و هنر موج می زند. داستان هایی که غم و شادی دارد و گاهی هم انسان را ساعت ها به فکر فرو می برد.

و آن چیزی نیست جز هنری زیبا به نام "تئاتر ".

تئاتر و نمایش لحظه های نابی را به تصویر می کشد که شاید در زندگی هر شخصی تاثیر گذار باشد. حال چقدر لذت بخش است از میان صحنه های ِ زیبایِ این هنرِ مملو از فرم و احساس لحظه هایی را ثبت کنی و به تصویر بکشی . تصاویری که شاید با دیدنشان پس از مدت ها باز هم انسان را در فکر فرو ببرد و برایش لذت بخش باشد.

من عکاسی تئاتر را هنر به تصویر کشیدن تصاویر ناب می دانم ، قاب در قاب بستن لحظه های پر از حرف و کلام ، و همین برایم جذاب است و از عکاسی تئاتر لذت می برم.

از این رو از شما عزیزان و هنردوستان دعوت می کنم تا با دیدن عکسهای من و دیگر دوستانم در نخستین نمایشگاه عکس تئاتر قم که به همٌت انجمن هنرهای نمایشی استان قم در نگارخانه شهید آوینی بر پا شده ، حرف های ما عکاسان و اهالی تئاتر را با چشمانتان بشنوید.

و فکر کنید و فکر کنید و فکر کنید و . . .

 

 




نظرات کاربران